Nacht cel en plaatsverbod

Maarten123455
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Nacht cel en plaatsverbod

#1 , 23 jan 2020 01:47

Ik ben vorig weekend opgepakt in leuven voor openbare dronkenschap en moest in cel slapen, ik vraag mij af of ik nu nog in leuven mag komen? Het is toch niet dat ik dan ineens een plaatsverbod heb eh toch

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maarten123455
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2020 01:48

Ik kreeg eerst een waarschuwing da ik weg moest en ik zocht mijn halte, ze zagen mij en hebben mij meegepakt dus ik weet nie of ik nog altijd weg moet blijven vandaar haha

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 23 jan 2020 08:56

Neen, er is niet zoiets als plaatsverbod.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 jan 2020 09:03

Als je in Leuven verschillende keren bent opgepakt in de uitgangsbuurt, (oude markt) krijg je inderdaad een plaatsverbod.

D0gD0g

#5 , 23 jan 2020 09:23

Als je in Leuven verschillende keren bent opgepakt in de uitgangsbuurt, (oude markt) krijg je inderdaad een plaatsverbod.
Een plaatsverbod, moet dat niet opgelegd en omschreven worden door de burgemeester.

Maarten123455
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jan 2020 17:01

Ja word wel bepaald door de burgemeester normaal, heb dat hier in de buurt ook al gehad

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 23 jan 2020 17:06

Is een bestuurlijke maatregel waar de burgemeester die oplegt en een bestuurlijk officier deze laat uitvoeren. Vb bedelen op bepaalde winkelassen - is in A sowieso een plaatsverbod - bestuurlijke arrestatie en opsluiting indien er voorgaanden zijn en en een GAS boete.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 23 jan 2020 17:20

ik vraag mij af of ik nu nog in leuven mag komen? Het is toch niet dat ik dan ineens een plaatsverbod heb eh toch
Als je dat opgelegd krijgt, zal je daar ook officieel bericht van krijgen

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 25 jan 2020 11:35

Klopt krijgt een kopie van de beslissing of indien de burgemeester later effectief een plaatsverbod oplegt voor een langere periode krijgt u die beslissing thuis gestuurd ..en u hebt uiteraard uw recht op verdediging.
In het door mij aangehaald voorbeeld is dat een beslissing van de gemeenteraad opgenomen in het gemeentelijk politiereglement dus geen onmiddellijke verdediging - u kan naar de rechtbank of u wordt zelfs gedagvaard.

Terug naar “Administratief recht”