Politieonderzoek

Martine delagaye
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Politieonderzoek

#1 , 19 jan 2020 19:18

Ben eigenaar van appartement. Ik werk zeer lange uren en ben mantelzorger. Nu wil de politie mij uit mijn appartement zetten omdat ik niet veel thuis ben, denken ze dat ik er niet woon. Heb bewijzen binnengebracht. Eigendomsakte,ki, electriciteitsverbruik, brandverzekering. Die tellen niet mee zegt de politie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 jan 2020 21:45

Hebt u de politie-controles daarop gemist :?:

Als u veel werkuren klopt, en dan ook nog tijd in mantelzorg steekt, is er veel kans dat men u niet thuis aantreft bij die controles.
Na een aantal controles, gaat men er van uit dat u er niet woont ...

Die controles gebeuren vaak door wijkagent, in daguren.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 21 jan 2020 17:24

Kan tussen 5 en 21 uur steeds daarna zal een wijkinspecteur niet direct meer werken - kan ook in een week-end.
Wil niet zeggen dan politie niet mag aanbellen na 21 uur.
In elk geval zullen er meerdere data en uren zijn waarop is nagegaan of u daar was aan te treffen.
Kan ook door een buurtonderzoek worden (mee)gestaafd - niemand van buren die u ooit heeft gezien......

Bevoegde overheid is College van Burgemeester en Schepenen die beslissen over de inschrijving.
Meestal is het de politie die het onderzoek moet voeren en verslag uitbrengen bij de bestuurlijke overheid.
Bij schrapping is er ook een strafrechtelijk staartje ( correctioneel vervolgbaar feit).

Reclame

Terug naar “Administratief recht”