Tijdelijk verblijf

MireillaRizzuto
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdelijk verblijf

#1 , 06 jan 2020 13:15

Na een geplande ingreep zal ik geholpen/bijgestaan/verzorgd worden door mijn vriend in een andere gemeente. Kan ik daar tijdelijk verblijven zodat hij verlof voor medische bijstand kan aanvragen? We zijn allebei ambtenaar.
Danknu.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 jan 2020 13:19

als dat van tijdelijke aard is wegens de reden dat u opgeeft zou er geen probleem mogen zijn

u bent immers nog ingeschreven en gedomicilieerd op een adres en bent bereikbaar

uw vriend kan veronderstel ik indien nodig uw post op uw "thuis" adres gaan halen etc . . .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2020 14:47

Het probleem dat zich hier voordoet is het feit dat het hier niet om een familielid gaat. Dit betekent dat de (verzorgde) persoon deel moet uitmaken van het "gezin" van de verzorgende persoon, dus onder hetzelfde dak moet wonen. De vraag die zich hier dan ook opdringt is hoe de verzorgde persoon kan bewijzen dat hij onder hetzelfde dak woont als de verzorgende persoon. Ik raad TS aan om via mail aan proxitime@rva.be na te vragen of een attest van tijdelijk verblijf opgemaakt door de wijkagent volstaat of dat hij/zij op hetzelfde adres moeten gedomicilieerd zijn. TS kan zich best ook even informeren bij de uitgaande en de inkomende gemeente hoe dit best praktisch geregeld wordt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”