Dakloos

Wolfton
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dakloos

#1 , 15 dec 2019 13:54

Ik ben een gehandicapte man van 63jaar en dakloos, ben al verscheidene malen op het gemeentehuis geweest om me voor een referentie te laten inschrijven bij mijn zus, maar de ambtenaar zegt dat ik er geen recht op heb omdat ik invaliditeit heb, ben al een poos op zoek naar iets betaalbaar, maar het moet betaalbaar zijn en iets waar ik door mijn handicap veilig kan verblijven, wat kan ik doen om toch een wettelijk adres te hebben of ik raak alles kwijt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 dec 2019 20:25

Nochtans is dat net opgegeven als 1 vd redenen waarom je wél een referentie adres kan krijgen bij een natuurlijke persoon:

https://www.vlaanderen.be/referentieadres

* u hebt geen eigen woning door een gebrek aan voldoende bestaansmiddelen

Gemeente zegt dus eigenlijk dat u voldoende bestaansmiddelen hebt ...

Hoeveel inkomsten hebt u ?
(En hoeveel vaste kosten verbonden uw invaliditeit ?)

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2019 20:55

inschrijving gebeurt door dienst bevolking en niet door het O.C.M.W. Een eerste cruciale vraag die hier opduikt, is of de zus überhaupt akkoord is dat betrokkene bij haar als referentieadres wordt ingeschreven. Betrokkene kan wel aan het OCMW vragen of zij voor hem willen fungeren als referentieadres. Ik raad betrokkene in deze dan ook aan om contact op te nemen met het O.C.M.W. teneinde voor hem een oplossing te helpen vinden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”