Politieonderzoek

Martine delagaye
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Politieonderzoek

#1 , 06 dec 2019 13:36

Ik heb een brief gekregen van de gemeente daarin staat, wegens politieonderzoek van 8/7 hebben wij vastgesteld dat u niet op u adres verblijft en zal de gemeente automatisch mijn adres aanpassen. Heb geen weet van politiecontrole, geen pv gekregen niets getekend. Ik heb een lat relatie, wij werken met 2. Dus geen gesjoemel met sociale zekerheid. Ik woon al 5 jaar in mijn eigendom. Ben politie geweest ik krijg geen inzage in politieonderzoek. Burgemeester en schepen gaan hun beslissing baserend op het politieonderzoek. Wij wonen niet samen, wij delen wel samen een auto voor woon werk verkeer. Kan dit zomaar

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2019 14:07

naar waar gaan ze uw adres aanpassen? Het adres van uw vriend? Dan moeten ze u daar toch aangetroffen hebben bij een woonstcontrole?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 06 dec 2019 15:05

Het adres van uw vriend? Dan moeten ze u daar toch aangetroffen hebben bij een woonstcontrole?
Zelfs dàt is niet voldoende

Reclame

ellendedecker
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2019 15:33

wie heeft u dan uitgeschreven?

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 10 dec 2019 21:05

Van een administratieve akte krijgt u nooit een afschrift.
Het is de gemeente die bevoegd is voor het bevolkingsregister. Er zullen dus redenen zijn geweest om een onderzoek op te starten door de gemeente. Het is de politie die meestal die opdracht krijgt.
Politie zou voor dit feit ook een PV moeten opstellen want is inbreuk bevolking en een correctioneel vervolgbaar feit.(wanbedrijf) - buiten de straffen zijn er ook een aantal administratieve gevolgen zoals us bent niet meer in orde met ziekenfonds - u wordt voor de Belgische staat beschouwd als een non resident dus alle boeten direct te betalen - u hebt ook geen officieel adres dus officiële post gaat niet meer bij u komen met alle gevolgen van dien.

Waar u terecht kan is de gemeente die is de bevoegde administratieve overheid.

Terug naar “Administratief recht”