Onderbuur hoort lawaai dat er niet is.

Cindy1978
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderbuur hoort lawaai dat er niet is.

#1 , 27 nov 2019 13:52

Mijn ouders wonen op een apartement en sinds enige tijd hebben ze last bij de onderbuur. Er woont een oude vrouw en ze beticht mijn ouders ervan in het midden van de nacht kerkmuziek te spelen. Mijn ouders slapen op dat moment en hebben zelfs geen kerkmuziek. Ze ging al klagen bij de huisbaas, ging in de nacht op hun deur kloppen om te zeggen dat ze moeten ophouden, tegen iedereen gaat ze ervan klagen. Mijn ouders worden er gek van. We weten niet of de dame dement is. Weet iemand welke stappen we kunnen ondernemen of instanties we kunnen raadplegen. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 nov 2019 13:58

1) Buurtbemiddeling als de gemeente in kwestie dit aanbiedt (tegenpartij hoeft niet mee te werken)
2) Verzoening bij de vrederechter (tegenpartij hoeft niet mee te werken)
3) Gerechtelijke procedure bij de vrederechter
"sowieso" schrijf je zo.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 27 nov 2019 14:06

Mijn kop eraf als daar binnenkort de maagd Maria niet gaat verschijnen.
NEGEREN!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 27 nov 2019 14:11

Eens met de buurtinspecteur (bestaat dat nog?) overleggen, en tussenkomst vragen?

Familie ?

En als de dame in kwestie lastig blijft doen, stalking???

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 27 nov 2019 14:14

We weten niet of de dame dement is. Weet iemand welke stappen we kunnen ondernemen of instanties we kunnen raadplegen.
Lijkt in elk geval te lijden aan hallucinaties / verstoorde realiteitszin

Dergelijke mensen zijn potentieel zeer gevaarlijk, alleen in huis/appartement.
Niet dat ze iets kwaad of verkeerd willen doen, maar ze beseffen het gewoon niet en doen voor henzelf logische dingen.


Kinderen, andere familie ?
Als ze haar huisdokter kennen , eens langs gaan ...

Issued
Berichten: 1227

#6 , 27 nov 2019 14:17

Je kan de wijkagent contacteren en je bezorgdheid uiten ivm de zelfredzaamheid van de dame. Die kan is gaan polsen en eventueel familie op de hoogte brengen.
Auditieve hallucinaties kunnen inderdaad een teken zijn van dementie.
Heb een dame gekend die elke keer de politie belde omdat haar buurman ook luide muziek speelde (de 5de van Beethoven). De buurman in kwestie lag in coma in het ziekenhuis. Daar is een einde aan gekomen door de familie van de oudere dame in te schakelen.

Terug naar “Administratief recht”