Domicilie bij ex-vriend, wonend in een kot

Eldereth
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie bij ex-vriend, wonend in een kot

#1 , 14 nov 2019 13:25

Ik zit met een lastig vraagstuk.

Ik ben naar België gekomen vanuit een ander EU land en heb me gedomicilieerd bij mijn toenmalige vriend. Nadat we onze relatie beëindigden ging hij akkoord dat ik mijn domicilie bij hem zou houden terwijl ik in een studentenkot ging wonen (ik ben werkstudent). Na een ruzie heeft hij er nu mee gedreigd om mijn domicilie bij hem stop te zetten. Mijn kotbaas wil niet dat er een domicilie op het adres van het studentenkot komt. Ik ben momenteel op zoek naar een appartement, maar de zoektocht verloopt moeizaam.

Kan mijn ex mijn domicilie wijzigen zonder mijn toestemming (een oudere vraag lijkt te zeggen van wel: viewtopic.php?t=31966 )?
Wat als ik dan niet op tijd een appartement kan vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 14 nov 2019 13:27

Uw ex kan dat inderdaad afdwingen. Als u effectief op uw kot woont, moet uw domicilie daar ook staan, ongeacht van wat de kotbaas zegt.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 16 nov 2019 19:56

Een studentenkot is meestal zonder toelating domicilie omdat dat voor een verhuurder extra problemen geeft.
Bij een verhuurder die ik goed ken waren er 23 personen ingeschreven in 8 studentenstudio's terwijl er maar 4 een toelating hadden om zich in te schrijven en er zelfs meerdere nooit een kot hebben gehad. Wijkinspecteur heeft eventjes werk gehad maar er zijn er 19 geschrapt.
De vier waren EU ll. verpleegkundigen die een domicilie moesten hebben terwijl ze hier maar 10 maanden waren.

Dus uw ex vraagt bij gemeente dat er controle komt en politie die als inspectiedienst is aangesteld zal u daar schrappen. Van het ogenblik dat het schepencollege u AACB verklaart bent u met niets meer in orde ook vb niet met ziekenverzekering en dat zal u merken als u bij een dokter of zeker in een ziekenhuis terecht moet komen. Ook bij overtredingen zal u ter plaatse moeten betalen gezien niet meer woonachtig in BE. U wordt daarvoor ook gesignaleerd in het ANG van politie. Officiële post zal u ook niet meer ontvangen enz enz...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 nov 2019 20:08

Wat bedoelt u precies met werkstudent?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”