Domicilieren bij gepensioneerde moeder

Gregknokke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Domicilieren bij gepensioneerde moeder

#1 , 20 sep 2019 08:31

Dag,
Mijn vraag is dus, als ik mij dommicileer bij m'n gepensioneerde moeder en ik werk heb. Zou zij dan iets verliezen van haar pensioen of ander. Zij heeft geen enkel sociaal voordeel, hulp entc. Zij zelf huurd appartement met meerdere kamers, dus zou er mijn eigen kamer en badkamer hebben. Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie antwoorden en advies.
Grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 20 sep 2019 10:59

Beste

Wanneer u bij uw moeder gaat wonen, heeft dit geen enkele invloed op haar pensioen noch op haar belastingen.

Inwonen bij uw moeder heeft ook geen invloed op uw pensioen.
Heeft uw moeder een eerder bescheiden pensioeninkomen en is zij ouder dan 65 jaar, dan kan je haar eventueel fiscaal ten laste nemen waardoor je minder belastingen zal betalen. Informatie hierover kan je vinden bij de FOD Financiën.
Heb je zelf een vervangingsinkomen, dan kan samenwonen met je moeder eventueel wel een invloed hebben op jouw inkomen.

Tot slot nog dit: huurt uw moeder een sociale woning of appartement dan is het mogelijk dat haar huurprijs wordt verhoogd door het feit dat u bij haar komt inwonen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Gregknokke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2019 13:18

Bedankt voor het antwoord en info

Reclame

Terug naar “Administratief recht”