glascontainer voor livingraam

delicaat
Topic Starter
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

glascontainer voor livingraam

#1 , 03 jun 2019 15:39

Enkele dagen geleden heeft de gemeente twee glascontainers voor mijn livingraam geplaatst. Tussen mijn raam en die containers is er slechts 1,5 meter (=het voetpad) afstand. Dit is geen mooi zicht, neemt licht weg en veel geluidsoverlast.

Moet er geen minimum afstand gerespecteerd worden tussen containers en huizen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 03 jun 2019 16:12

Trottoir of voetpad moet één meter vrije ruimte hebben.
Bent u de enige in de gemeente waar de glasbakken voor uw raam staan?

delicaat
Topic Starter
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2019 16:26

Ja alleen bij mij.
Andere containers staan op open pleintjes.
Deze 2 containers gaan daar permanent blijven staan.
Ik zie nu niets meer door mijn raam, enkel een containermuur op 1,5 m ervoor.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2019 16:29

Daar zou ik toch me even wenden tot de burgemeester .

Lawaai dit is er !

Maar het ergste is het zwerfvuil voor je deur, kantoren dozen, deksels van bokaaltjes enz..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 jun 2019 17:35


Lawaai dit is er !
En dag ook bij nacht

BrainTrain
Berichten: 496

#6 , 03 jun 2019 17:51

Heeft de gemeente daar geen vergunning voor nodig (enig milieuvergunning) .Heeb nze u niet op voorhand verwittigd zodat je eventeel bezwaren kon indienen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 03 jun 2019 18:00

Heeft de gemeente daar geen vergunning voor nodig (enig milieuvergunning) .Heeb nze u niet op voorhand verwittigd zodat je eventeel bezwaren kon indienen?
Artikel 3.1. (23/02/2017- ...)

Een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen is niet nodig voor de volgende handelingen :
...
13° de plaatsing van glasbollen, kledingcontainers en andere boven- of ondergrondse houders voor de selectieve verzameling en ophaling van afval, voor zover de gezamenlijke oppervlakte kleiner is dan twintig vierkante meter;

TS is in zijn gemeente de "minus habens" waarvan sprake in mijn onderschrift :mrgreen: .
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 03 jun 2019 20:36

Het belaste land Victor Dauginet
woensdag 03 juli 2019 08u00

Afspanning De Jachthoorn,
Kontich 8_)

BrainTrain
Berichten: 496

#9 , 04 jun 2019 10:19

Heb je een voorstel (asperger) wat TS dan wel eventueel kan ondernemen?
Valt het niet eerder onder 2.1 Handelingen in, aan en bij woningen (dan mag de totale oppervlakte maar 10 vierkante meter meer zijn ipv 20 bij Handelingen in, aan en bij andere gebouwen dan woningen (art 31))?

Mathieu Rutten

#10 , 04 jun 2019 10:51

Zet één van uw andere petten op en verzoek de gemeente dringend maar beleefd om deze containers te laten verwijderen wegens hinder en het feit dat er voldoende andere plekken zijn die geen inbreuk zijn op de rust van de bewoner.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 04 jun 2019 10:59

Zet één van uw andere petten op en verzoek de gemeente dringend maar beleefd om deze containers te laten verwijderen wegens hinder en het feit dat er voldoende andere plekken zijn die geen inbreuk zijn op de rust van de bewoner.
Dit is een goede raad. Contacteer de technische dienst en de burgemeester van uw gemeente : liefst per email en zet alle oppositiepartijen in CC.

Indien geen respons, telkens politie bellen als er stort naast de bollen liggen. Het is de plicht ( zo gezegd door het gemeentebestuur ) van een goede burger om afval en stort te melden.

Terug naar “Administratief recht”