stoeprand verlagen en parkeermeter verwijderen

imo
Topic Starter
Berichten: 27

stoeprand verlagen en parkeermeter verwijderen

#1 , 15 mei 2019 20:18

Collega's,

kan iemand mij verderhelpen/informeren met/over het volgende:

Ik woon in een rijhuis -doorsnee tweerichtingsstraat in Antwerpen- met een garage. Ik zou graag de stoeprand voor mijn garage laten verlagen; is hiervoor een vergunning voor nodig en waar kan ik hiervoor best terecht? Moet ik dit als aanvrager laten uitvoeren of doet de stad dit; quid kosten?

Een bijkomen probleem: vandaag staat net voor mijn garage ook een parkeermeter. Deze meter staat -hoewel effectief voor mijn garage- niet pal in het midden, waardoor ik genoodzaakt schuinwaarts en gedeeltelijk gebruik makend van de oprit van mijn buur, mijn garage in- en uitrijden kan. Tesamen met de een verlaging van de stoeprand, wil ik ook uiteraard dat deze meter voor mijn garage verdwijnt.

Op de website van Antwerpen heb ik hierover geen informatie gevonden, enkel over aanvragen wegmarkeringen, terwijl andere kleinere steden op hun websites wel duidelijke informatie hierover aanbieden? Zoek ik op de verkeerde plaats in Antwerpen?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 15 mei 2019 20:21

U mag NIETS doen aan het openbaar domein.
Om te beginnen mag u daar een garage hebben / maken ( bouwvergunning)?
Indien de parkeermeter voor de loodlijnen van uw garage staat op de stoep dan zal parkeerbedrijf deze verplaatsen.
Werken worden door de stad uitgevoerd op uw kosten.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 15 mei 2019 21:44

U mag NIETS doen aan het openbaar domein.
Om te beginnen mag u daar een garage hebben / maken ( bouwvergunning)?
Indien de parkeermeter voor de loodlijnen van uw garage staat op de stoep dan zal parkeerbedrijf deze verplaatsen.
Werken worden door de stad uitgevoerd op uw kosten.
hij heeft al een garage, probleem is de hoge stoeprand, wat voor mij wagen (jeep) geen probleem zal zijn, voor lagere wagens kan dat schade veroorzaken :)

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 mei 2019 09:08

Als hij al een garage heeft, hoe komt het dan dat er een hoge stoeprand is en er een parkeermeter staat? Ik denk dus dat die garage er LATER is gekomen. (met of zonder vergunning)

imo
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 16 mei 2019 09:44

Oorspronkelijk was het een garage, die ik had omgebouwd naar een studio. In de periode dat het een studio was, is de straat aangepast geweest -dus stoeprand verhoogd en een parkeermeter. Op vraag van de stad heb ik de studio nu terug moeten draaien naar een garage. Gevolg: nu is het terug een garage, maar met verhoogde stoeprand en parkeermeter ervoor.

Waar zou ik best eens aankloppen om de stoeprand te laten verlagen en de meter te laten verwijderen, vermits ik de garage gebruik.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 mei 2019 11:52

Bij dezelfde dienst die u verplicht heeft uw garage terug in gebruik te nemen. Deze zaken kan je voorhebben als je iets doet zonder bouwtoelating.

imo
Topic Starter
Berichten: 27

#7 , 16 mei 2019 15:47

Voor wie het zou aanbelangen: via deze link kan je diverse aanpassingen/herstellingen aanvragen bij de stad Antwerpen.

https://www.antwerpen.be/nl/info/52d505 ... -na-werken

Topic closed voor wat mij betreft, bedankt voor jullie antwoorden!

Terug naar “Administratief recht”