domicilie

Torivdl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

domicilie

#1 , 24 feb 2020 13:34

Hallo,

Ik heb onlangs beslist om een huisgenoot te nemen om de kosten van te delen.
Het is een meisje uit Spanje die reeds 2 jaar in België bij een gastgezin heeft gewoond.
Doordat ik het meisje niet zo goed ken hebben we eerst een maand proef gedaan om te zien of het klikt tussen ons. We hebben beslist dat ze hier zal blijven wonen.
Ik zou liever niet hebben dat haar domicilie hier gezet wordt. Ik ken haar nog niet zo goed en je weet nooit dat ze schulden of andere problemen heeft.
Haar domicilie staat nu nog bij haar gastgezin maar die zouden ook liever hebben dat ze haar domicilie ergens anders plaatst aangezien ze daar niet meer woont.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 24 feb 2020 13:48

Domicilie bij u plaatsen ...is geen probleem Spaanse dame gaat naar gemeente en zegt dat ze bij u woont.
meestal komt de politie als inspectie bij u kijken zeker indien van andere gemeente.

Los van domicilie indien ze bij uw woont dan woont ze daar ook ... cryptisch om te zeggen dat het ook haat woning is en u ze niet meer kan buitenzetten met of zonder domiciliëring (= enkel de administratieve regeling).

Zo kan een hotelkamer een woning zijn (doordenkertje)

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 24 feb 2020 14:00

Vanaf dat ze vast bij u woont, verplicht de wet dat haar domicilie daar staat. Daar hebt u zelf niet in te kiezen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”