Annulatie van verblijfskaart

ernest996
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Annulatie van verblijfskaart

#1 , 19 apr 2018 17:17

Hallo,
is het mogelijk om hieraan te doen door en advocaat? Want wij vinden het niet eerlijk dat mijn vrouw annulatie van haar verblijfskaart gekregen omdat zij ging naar buitenland bij haar moeder toen zij beroerte had. Is het mogelijk dat goed krijgen haar annulatie verblijfskaart door en advocaat? Dat is wat ik heb naar gemeente en FOD Binnenlandse Zaken gestuurd heb.
(Beste,



op 23/01/2018 heb ik met gemeente contact per e mail genomen over mijn vrouw.

het gaat over haar annulatie van verblijfskaart. Wij zijn niet akkoord hiervoor en willen klacht indienen.

Vandaag - op 11/04/2018 heb ik tel. contact opgenomen met gemeente, en ze zeiden dat wij moeten eerst zij lieten weten voor het vertrek van mijn vrouw naar buitenland,

maar dat haden wij niet geweten dat mijn vrouw was verboden naar het buitenland rijden voor het onbepaalde tijd.

En zij zeiden dat de wijkagent heeft ons laten weten over dat per brief, dat hebben wij nooit ontvangen en nooit van wijkagent gehoort.

Wat ik en mijn vrouwew haden geweten van wijkagent over en handtekening doen die verplicht is elk half jaar.

Kan haar annulatie verblijfskaart in orde brengen a.u.b.? Want en visum D aanvragen is een hele procedure en haat

zeker 6-12 maand duren.



dat is wat ik heb naar Gemeente verzonden op 23/01/2018



(Geachte, het is te vragen over identiteitskaart van mijn vrouw, (en andere vragen.) haar ID. eind op 25.06.2018

(hierbij stuur ik ook de ID van mijn vrouw.)

Om op dit tijd haar ID te vervangen moet zij hier in Belgie zijn voor de handtekening en zo?

Want all 1 jaar woont mijn vrouw bij haar moeder thuis, omdat haar moeder en beroerte gehad en kan ze niet meer zelfstandig levenen.

Is het ook mogelijk dat haar moeder komt naar Belgie voor "langverblijf-levenslang" zo als mijn vrouw, en kan haar moeder

socialhuis krijgen waar voor oude mensen zorgen, dat mijn vrouw ook kan naar de werk gaan werken?

Met vriendelijke groeten, Ernest en Mariam)



antwoord -



(Beste mijnheer Khatchatourian

Uw vrouw is sinds 19/12/2016 van ambtswege geschrapt met annulatie van haar verblijfskaart.

Indien uw vrouw terug naar België wil komen, zal ze een visum D – B20 gezinshereniging moeten aanvragen in de Belgische ambassade van het land van herkomst.

Met vriendelijke groeten

Herlinde Asselman

Deskundige vreemdelingenzaken

Burgerzaken)



Mvg.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 19 apr 2018 19:32

Gezien ze niet in BE verblijft en dat is vastgesteld wordt ze dus ambtelijk afgeschreven bij collegiaal besluit.
In principe kan ze niet meer naar BE komen gezien ze nu een niet -inwoner is van het Rijk.
En zeker als ze geen EU onderdaan is wordt het moeilijk.
U kan altijd een advocaat inschakelen dat is uw recht maar dat zal wel wat geld kosten.
in de brief staat wat u kan doen.
Geloof maar dat de documenten die u getekend hebt datgene vermelden wat is aangehaald.. niet uit BE vertrekken zonder melding enz..

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 apr 2018 20:05

Mogelijks had zij een vluchtelingenstatuut, en is ze teruggegaan naar het land waaruit ze destijds is gevlucht gezien oorlog of vervolging. Dan is het normaal dat ze niet meer terug kan komen, gezien er blijkbaar geen gevaar of oorlog meer is.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”