Merknaam vermelden bij actie

nick³
Topic Starter
Berichten: 13

Merknaam vermelden bij actie

#1 , 05 jul 2018 11:20

Beste,

Voor de lancering van een nieuwe webdienst dachten we om 3-daags een verblijf in een pretpark weg te geven onder de eerste x geregistreerden. We namen contact op met het pretpark in kwestie om zeker te zijn dat we niets fout deden ivm communicatie naar onze toekomstige klanten toe. Jammer genoeg werkt het pretpark met vaste partners ivm win-acties en kregen we dus geen groen licht om de naam en eventuele foto's te gebruiken.

Erg jammer uiteraard, maar ergens te begrijpen. Het zou voor hen bv schadelijk kunnen zijn (qua imago) als bv een of andere 'louche' dienst via zo'n actie een link legt naar een familiaal gebeuren + reputatie dat het pretpark heeft opgebouwd.

Langs onze kant heel erg jammer want de dienst die we lanceren is op kinderen gericht en een 3-daags verblijf in een pretpark is een ideale lanceringsactie.

Mijn vraag: kunnen we alsnog deze actie lanceren zonder de naam van het pretpark in kwestie te vermelden? Naar communicatie toe geen eenvoudige opdracht, maar ik denk dan bv aan het volgende:

Stel dat het hier om Bobbejaanland gaat, kunnen we dan bv communiceren: "win een 3-daags verblijf in 't plezantste land".

Normaal gezien zouden we het idee gewoon laten varen nadat we geen groen licht kregen, maar we vinden het zo geweldig jammer dat we toch eens ons licht willen opsteken over eventuele opties ...

Lichtjes naast de kwestie hierboven: wil dit ook zeggen dat je bv nooit zo'n verblijf in een tombola kan gebruiken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2018 14:30

Als je bij dat pretpark een cadeaubon kan kopen voor zo'n verblijf, zie ik niet in waarom je die bon niet zou kunnen verloten. Maar of je dan ook hun logo / slogan op je site mag gebruiken, is nog iets anders.

Maar niets belet je om te vermelden dat je een cadeaubon voor een driedaags verblijft weggeeft voor Bobbejaanland, bijvoorbeeld, zonder expliciet hun logo erbij te zetten... Je zal die cadeaubon dan wel op naam van het bedrijf moeten aankopen, vermoed ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nick³
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 05 jul 2018 17:30

Een cadeaubon kan je er wel kopen, maar is gelimiteerd tot 150 euro. Dus je moet dan al werken met verschillende bonnen. Afhankelijk van wanneer en voor hoeveel personen gaat het bedrag variëren, ...

In de praktijk dacht ik om gewoon een verblijf te boeken in samenspraak met de winnaar (periode / aantal personen / ...). Lijkt me gewoon veel minder gedoe dan bovenstaande.

Nog even voor de volledigheid de communicatie van het pretpark in kwestie:
"
Het is helaas niet toegestaan om onze merknaam of <parknaam> afbeeldingen in uw communicatie te verwerken.

<parknaam> werkt op jaarbasis samen met enkele grotere partners waarmee wij specifieke afspraken hebben. Om een bepaalde exclusiviteit te behouden richting de consument beperken wij ons tot enkele grotere partners op jaarbasis.
"

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jul 2018 09:52

In de praktijk dacht ik om gewoon een verblijf te boeken in samenspraak met de winnaar (periode / aantal personen / ...). Lijkt me gewoon veel minder gedoe dan bovenstaande.
Dan merkt het pretpark in kwestie toch dat uw bedrijf daar een verblijf boekt? Krijg je volgens mij alsnog problemen mee.

Bestaat er nergens een bongobon / vivabox of ander soort cadeaubon waarin dit verblijf zit als keuze? In dat geval kan je zoiets weggeven?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “E-commerce”