Pagina 1 van 1

Aankoop Nederlandse webshop

Geplaatst: 03 mar 2017 14:12
door Puntkomma
Ik zie op een Nederlandse webshop een product (A) staan dat ik wil. Door de hoge verzendingskosten besluit ik nog er nog een ander product (B) bij te bestellen. Dit staat ook goedkoper geprijsd dan op andere sites. Door product B verdwijnt het nadeel voor een deel van de hoge verzendingskosten.

Ik koop dus een product A (11,75 euro) + B (7,95 euro) met 8,95 euro verzendingskosten => 28,65 euro.

Na mijn betaling krijg ik nu bericht dat product B niet meer beschikbaar is en dat ze mij enkel product A gaan opsturen. Ik moet echter wel de volledig verzendingskosten betalen voor de levering van product A. Mijn aankoop wordt dus 11,75 euro + 8,95 euro= 20,70 euro. Aan die prijs zou ik nooit product A gekocht hebben. Ter info: Mijn bestelling later opsturen als product B terug voorradig is niet mogelijk.

In de algemene voorwaarden staat niet over het bovenstaande.

Kan ik mijn totale aankoop annuleren?
Zijn er specifieke Europese regels hierover?
En bij welke instantie kan ik eventueel klacht indienen?

Re: Aankoop Nederlandse webshop

Geplaatst: 03 mar 2017 14:16
door LeenW
Kan niet, ze veranderen de overeenkomst zonder uw toestemming. U hebt hier het recht kosteloos te annuleren.

Re: Aankoop Nederlandse webshop

Geplaatst: 03 mar 2017 15:18
door Puntkomma
Badankt LeenW, leek mij ook het meest logische

Zelf wat verder zitten zoeken (kan misschien handig zijn voor anderen)

"De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten

Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd. Hebt u bezorgkosten of andere kosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop. U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de verkoper u hierover heeft geïnformeerd toen u de aankoop deed.

Hebt u het product nog niet teruggestuurd? Dan mag de ondernemer wachten met terugbetalen tot hij het product van u heeft teruggekregen. Of tot u bewijst dat u het product hebt teruggestuurd.

Let op: stuurt u alleen een deel van uw bestelling terug? Dan hoeft de verkoper de bezorgkosten niet terug te betalen. Bijvoorbeeld: u hebt twee broeken besteld, en stuurt er één terug.


Dus in mijn geval. Ik heb mijn aankoop direct geannuleerd. Als ze toch leveren moet ik product A binnen de 14 dagen terug sturen en omdat niets in hun algemene voorwaarden staat moeten ze mij alle kosten betalen.

Re: Aankoop Nederlandse webshop

Geplaatst: 07 mar 2017 10:45
door Puntkomma
Het verhaal kende een positief einde. Bestelling werd geannuleerd en bedrag werd op mijn rekening gestort.