Verkoop emailadressen legaal ?

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

Verkoop emailadressen legaal ?

#1 , 20 sep 2012 01:45

Ik merk recent op ons info@domein.be email adres dat we redelijk wat business gerelateerde spam krijgen.

Reclame over hoe om te gaan met verkoop tijdens de crisis, reclame van incassobedrijven, ....

Als ik dan kijk op de uitschrijflink, zie ik regelmatig dezelfde soort software passeren, dus ik vermoed dat er weer eens een marketing bedrijf een reclamelijst heeft verkocht waarbij ons emailadres opgenomen is in dat product.

Ik kreeg toevallig ook zo'n mail van zo'n marketing bedrijf dat email campagnes ronselt ...

Ivm het doorverkopen van zakelijke emailadressen:

Kan dit zomaar ?
Kan ik daar verzet tegen aantekenen ?
Kan ik de afzender verzoeken mij mede te delen waar ze mijn adres gevonden/gekocht hebben ?
Kan ik email marketing bedrijven verbieden mijn adressen te verwerken of door te verkopen ?

Ik kan natuurlijk bij elke campagne op de uitschrijflink clicken, maar beter nog zou zijn dat mijn email adres geen deel meer uitmaakt van een product wat verkocht wordt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 20 sep 2012 02:39

Beste ,
Heb net hetzelfde aan de hand ( zoals zovele anderen ) . Dus alle medeleven ....
Het simpele feit van e-mail te hebben , en zeker op een info@domein veronderstelt dat u zich kenbaar maakt in het openbaar . Het is een adres zoals ieder ander , en kan als dusdanig dus gerecupereerd worden door handige jongens met de bedoeling u om het even wat op te sturen .
daar is niets onwettigs aan ( aangezien u uzelf kenbaar maakt via deze weg ) , en er zal helaas ook niets kunnen tegen ondernomen worden .
Het is krek hetzelfde als vroeger adverteren in de Gouden Gids .
Verlies geen tijd met u te laten uitschrijven bij elk van deze spam berichten . Installeer een SPAM map op uw mailbox , en gooi alles daarin . ( van tijd tot tijd natuurlijk spam map eens leegmaken ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 20 sep 2012 11:25

Mozilla /Thunderbird houden hier al heel veel tegen ... anders aangeven in systeem dat het spam is ... systeem doet aan zelfredzaamheid 8_)

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 21 sep 2012 22:04

Mozilla /Thunderbird houden hier al heel veel tegen ... anders aangeven in systeem dat het spam is ... systeem doet aan zelfredzaamheid 8_)
Een info@ adres werkt onafhankelijk van de browser ( is gekoppeld aan de eigen website ) .
Veel gebruikt door zelfstandigen en firma's , dus meestal met "contactgegevens " , bedoeld voor klanten , maar misbruikt door adress hunters .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “E-commerce”