spam bedrijf wil mij niet uit zijn database schrappen

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

spam bedrijf wil mij niet uit zijn database schrappen

#1 , 30 nov 2011 12:16

Een Belgische firma adverteert met volgende mail:

Contacteer tot 550.000 Belgische gezinnen via e-mail
Het inzamelen van diverse details die een persoon of gezin kenmerken zoals de naam, de voornaam, de leeftijd, het adres, de burgerlijke staat, het telefoonnummer, het e-mailadres, de interessevelden, …
Wij stellen u een database van e-mailadressen* tot 550.000 Belgische gezinnen ter beschikking die u kunt huren. Hiermee vindt u zonder enige twijfel uw succes en toekomstige partners.
Elke e-mailcampagne die we uitvoeren, wordt opgevolgd met een gedetailleerd rapport.
Aarzel niet om ons team te contacteren voor de nodige informatie hieromtrent.
*De bestanden van onze databases zijn geregistreerd bij de CBPL.
Ik stuurde deze belgische bvba in kwestie maanden terug reeds de volgende mail:
Beste,

Gelieve info@mijnzaak.be uit uw database te schrappen.
Dus ook uit de lijsten van e-mail addressen die u aan uw klanten doorverkoopt.

Gelieve deze uitschrijving uit uw bestanden te confirmeren.
Ik blijf deze spam mails maar krijgen (vandaag weer eentje) en wellicht wordt mijn adres ook verkocht door deze bvba.

Wat kunnen we doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redrum
Berichten: 574

#2 , 30 nov 2011 16:04

Indien uw e-mail-adres inderdaad een algemeen rechtspersonen-adres is in de aard van "info@mijnzaak.be" valt dat niet onder de bevoegdheid van het CBPL en ook niet onder de opt-in regeling voor electronische reclame.

Er moet in dat geval wel een opt-out vermelding en systeem zijn. Indien u voldoende bewijzen hebt dat u zonder gevolg de opt-out geprobeerd hebt, kan u eventueel klacht indien bij : http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... ne_klacht/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sirius_Legal
Berichten: 120
Contacteer: Website

#3 , 05 dec 2011 15:21

anonieme e-mail adressen, genre info@ of contact@ zijn inderdaad niet "beschermd" door de e-commerce wet en de privacywet. Vriendelijk vragen om van de lijst verwijderd te worden kan altijd, maar het is in elk geval niet illegaal voor het bedrijf in kwestie om u op deze wijze te contacteren.

Mvg,

Sirius Legal
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

Reclame

Terug naar “E-commerce”