Voor het kopen van een huis...dringend!

chrisd
Berichten: 179

#16 , 20 jan 2010 07:29

Ik zal het hier nu niet gaan uitleggen maar we mogen het vergeten!
En je weet zeker, dat er b.v. niet iemand is, die later dan jij méér geboden heeft in verband waarmee ze je b.v. uit je eventuele recht op compensatie hebben willen bluffen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

#17 , 20 jan 2010 12:01

100% zeker niet, maar de notaris heeft z'n woord gegeven en me de tijd tot vr gegeven...
Nu is er alweer wat vooruitgang...
We hebben de situatie uitgelegd aan bank+notaris over hoe we het zouden doen en ze zien dat beiden zitten.
De bank doet hard z'n best om alles prioritair te behandelen.
De schatter komt vandaag al naar het huis en ik heb vanavond afspraak met onze notaris om onze onderhandse regeling te bespreken/uit te werken.
De notaris zal proberen om nog 14d te krijgen van de eigenares zodat mijn lening kan bevestigd worden.
Dus momenteel zijn we allemaal hard bezig met het toch proberen in orde te krijgen...maar uiteraard is nog twijfelen. Eerst vanavond horen over de regeling en vrijdag hebben we dan een nieuw bezoek met notaris voor het huis zelf.
Ik hoop dat het doorgaat want zoeen kans krijg ik nooit meer...
We gaan vanmiddag nog eens naar andere bank om te zien voor lening en zien wat zij zeggen en eventueel kunnen we dan zien om daar terecht te gaan moest deze afspringen. Maar volgens onze bank zou het moeten lukken maar dat hangt natuurlijk af van het hoofdkantoor!

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

#18 , 21 jan 2010 17:58

Ik heb vandaag nieuws gekregen van notaris dat de eigenaar akkoord gaat met een opschortende voorwaarde van 14d om de lening rond te krijgen en morgen mag ik gaan tekenen!
Dus, laat ons hopen dat het nu in orde komt na een lastige week!

Reclame

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

#19 , 22 jan 2010 18:39

Het compromis is getekend, bedankt allemaal voor jullie tips!
Dat mailtje is idd van cruciaal belang geweest!!! ;-)
Want er zijn veel bieders en die werden zelfs boos op notaris langs de telefoon dat ze niet mochten hoger bieden. Maar hij zei ook: uw mailtje is van za, hun mailtje van woe en het zat in het dossies, dus... :-)

Bedankt iedereen en prettig weekend nog,
Jeroen

Vandebos
Berichten: 16087

#20 , 22 jan 2010 18:59

Weeee nog ne BBQ van de zomer. :mrgreen:

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

#21 , 22 jan 2010 22:22

Ah oeps, ik dacht dat dit forum gratis was ;-)

Jeroen

Vandebos
Berichten: 16087

#22 , 23 jan 2010 01:35

Lol, just kidding...

jeroen911
Topic Starter
Berichten: 68

#23 , 07 apr 2010 23:44

Nog eens een update...
Het huis is gekocht, de akte is vandaag verleden. :-)
We hebben het allemaal mooi kunnen regelen met onze EOT etc zodat het mijn huis wordt na de echtscheiding en dat ik ook alle fiscale voordelen heb,... nu kunnen de werken in het huisje starten.

De notaris heeft nog eens duidelijk gezegd dat het het mailtje was die het hem gedaan heeft want dat ie nog serieus wat boze mensen gehad heeft dat wilden hoger bieden of dat na mij geboden hadden maar dat ik de eerste was. Dus nogmaals bedankt voor deze waardevolle tip!!! :-)

Nu moet de scheiding nog door de rechtbank etc... maar het einde van heel deze procedure is in zicht.

Groetjes & nogmaals bedankt voor de tips!
Jeroen

Terug naar “Kopen”