keuring elektriciteit

bosprocureur
Topic Starter
Berichten: 6873

keuring elektriciteit

#1 , 11 mei 2009 12:52

In een ontwerpcompromis vind ik onder andere, na de vermelding dat de verkoper zorgt voor keuring van de elektrische installatie, volgende tekst : “Indien er tijdens dat nieuwe controleonderzoek wordt vastgesteld dat er nog overtredingen overblijven, zullen de voorschriften van artikel 274.02 van het AREI van toepassing zijn. “

Wat betekent dit in mensentaal (Google helpt hier niet veel vooruit), en vooral, betekent dit mogelijkheid tot meerkosten voor de verkoper ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori
Berichten: 221

#2 , 11 mei 2009 13:08

Je krijgt als ik me correct herinner 18 maanden de tijd om alles in orde te brengen ( op de kosten van de koper dan) .Dan zou je terug moeten laten keuren.Welke sancties er aan vasthangen indien je geen verbeteringen hebt doorgevoerd weet ik niet.
Nu is het maar de vraag in hoeverre men dit kan afdwingen .
Ik heb ook zelf iemand laten komen om de keuring te laten doen .Er zijn hier ook inbreuken vastgesteld maar die kunnen verholpen worden zonder al teveel geld .En dan spreek ik van waterdichte lichtarmaturen waar nu gewoon lampenkapjes hangen in de badkamer ed.
Maar wil er wel even op wijze tenzij je een nieuwbouw koopt waar wel alles in orde zou moeten zijn ,zal er bij anderen woningen gemakkelijk inbreuken vastgesteld worden .Zo heeft die beste man hier ons uitgelegd dat hij nog geen één keuringsverslag heeft kunnen afleveren waar alles in orde was.

wanton
Berichten: 9899
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 11 mei 2009 17:34

AREI : algemeen reglement electrische installaties.
Art 274 heeft blijkbaar te maken met periodieke controles : indien na één jaar de inbreuken niet zijn verholpen , dient de overheid te worden ingelicht.

Ik heb hier wat uitleg gevonden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”