Aankoop chalet op camping

johanjanssen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop chalet op camping

#1 , 26 feb 2020 16:04

Beste,

Zoals de titel al zegt overweeg ik de aankoop van een chalet op een camping.
De chalet is gebouwd op een vaste (betonnen) structuur en staat op grond die eigendom is van de camping. Maw we kopen enkel de chalet aan. Jaarlijks betalen we de camping een vast bedrag om er te "mogen" verblijven.

Er zou een vergunning afgeleverd zijn voor het gebouw maar eigenaar beweert deze niet te hebben. Kan wel via gemeente (Maasmechelen) opgevraagd worden. Hier gaat natuurlijk tijd overheen.

Ik blijf toch met redelijk wat vragen zitten, en de belangrijkste is: dienen we de verkoop via notaris te regelen? Mijn gevoel zegt ja, maar ik vrees dat de eigenaar hier niet aan gaat willen voldoen en we het dus aan onze neus voorbij zien gaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties & hulp.

Mvg,

Johan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 26 feb 2020 18:43

Dat kan u zeker en chalet op een camping is in veel gevallen een soort van kanscontract.
Vraag laar eens naar de algemene voorwaarden en of u de chalet mag weghalen zonder kosten en dat graag op papier van huidige eigenaar en van campinguitbater.

Reclame

Terug naar “Kopen”