Wet Breyne boete voor te laat opleveren?

Sarah5111
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wet Breyne boete voor te laat opleveren?

#1 , 13 feb 2020 09:47

Wij hebben een huis gekocht dat in opbouw is momenteel, de firma heeft ons van tevoren meegedeeld dat dankzij de wet van breyne, we een vergoeding krijgen indien er later opgeleverd wordt dan beloofd. Nu hebben we een brief ontvangen waarop staat dat er al zeker 25 dagen vertraging gaat zijn door een onvoorziene gebeurtenis (zie bijlage hieronder).

Ik vraag me af of er omstandigheden zijn waarbij zij vrijgesteld zijn van die boete? Sinds ze dit voorval kunnen afschuiven als iets dat niet in hun macht ligt?

Afbeelding

Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 feb 2020 12:29

Ik vermoed dat die een verrechtvaardigd uitstel is waaraan de aannemer niets kan doen, iets gelijk weerverlet.
Die vergoeding ontvang je enkel als het uitstel veroorzaakt wordt door fouten van de aannemer.

Sarah5111
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2020 12:53

Ik vermoed dat die een verrechtvaardigd uitstel is waaraan de aannemer niets kan doen, iets gelijk weerverlet.
Die vergoeding ontvang je enkel als het uitstel veroorzaakt wordt door fouten van de aannemer.
Bedankt voor je reactie, om met zekerheid te weten of dit het geval is, kunnen we daarvoor terecht bij een bepaalde dienst die exact weet hoe die wet in elkaar zit? en of onze bouwfirma al dan niet die boete hoeft te betalen?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 14 feb 2020 16:09

U kan altijd een advocaat raadplegen om de druk op te voeren. Als u het verder wil drijven, is het de rechter die oordeelt of dit voor de bouwheer een voorzienbare vertraging is of niet.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 14 feb 2020 17:48

Was het geweten dat het om ooit vervuilde / gesaneerde grond ging, of is het koper in het water een onaangename verrassing ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 feb 2020 09:09


Terug naar “Kopen”