Huurkoop

Paco
Topic Starter
Berichten: 74

Huurkoop

#1 , 10 feb 2020 11:21

Heb een handelspand verkocht en nu wil de koper mijn privé woning die er net naast ligt in huurkoop kopen. De bank had hem aangeraden minstens 2 à 3 jaar te wachten alvorens een nieuwe lening aan te vragen. Hij stelt nu een contract van 4 jaar voor. Indien hij niet tot aankoop overgaat binnen die 4 jaar zouden alle betalingen voor mij de verkoper/verhuurder verworven zijn.

Ik heb geen ervaring met zulke constructie en vind ook niet direct enige info hierover. Waar kan ik die info vinden??

Voor de woning wil hij 260.000€ betalen.
Hij stelt voor een aflossing van 800 € en een intrest van 200€ per maand te betalen. Die 800€ zou dan - bij aankoop - in mindering van de aankoopsom gebracht worden en de intrest zou defenitief voor mij de verkoper/verhuurder zijn.

Maar tijdens de huurperiode moet ik als eigenaar nog het KI en de brandverzekering betalen, evenals eventuele herstellingen aan de woning. Tevens moet ik in mijn belastingsaangifte belasting betalen op het KI.
Volgens de kandidaat huurder/koper zou hij die kosten extra betalen. Kan dat? :idea: :?:

groetjes,

Paco
Paco

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2020 14:46

informeer eens bij uw notaris.

Paco
Topic Starter
Berichten: 74

#3 , 11 feb 2020 11:53

bezoek aan de notaris staat in de planning! Bedankt.......
Paco

Reclame

Terug naar “Kopen”