Achtergelaten spullen verkoper

ElieneGeerts
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achtergelaten spullen verkoper

#1 , 04 feb 2020 19:43

Wij hebben een huis gekocht waar in de staat dat het goed geen roerende goederen bevat.
Nu staat de zolder, kelder en de halve achtertuin bomvol rommel. Denk hier aan zetels, een wasmachine, kasten,..
Kortom, allemaal zaken die naar mijn mening verwijderd hadden moeten worden door de verkoper.
Ik heb meteen contact met de verkoper gezocht, via sms want de telefoon nam hij niet op. Hij heeft via sms bevestigd dat hij alles kwam halen maar een aanhanger moest hebben.
Nu zijn we al enkele weken en enkele pogingen verder. Vandaag kreeg ik de hysterische vrouw van de verkoper aan de lijn met de melding dat we het goed gekocht hebben in de staat dat het zich bevond.
Dit klopt voor het pand maar niet voor de inhoud.
Ik dacht om een aangetekend schrijven naar hun advocaat te sturen met daarin o.a. het bestek van de opruiming van al hun spullen alsook een kopie van de smsbevestiging van de verkoper.
Maak ik een kans om de kosten te kunnen verhalen om de verkoper?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ElieneGeerts
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2020 19:44

Staat vermeld in de akte

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 feb 2020 09:31

Wat was er mis met het sturen van een aangetekende brief?
Waarom toch altijd weer die SMS .

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 feb 2020 11:54

Waarom toch altijd weer die SMS .
Omdat eens bellen, sms-en, praten... met de mensen de meest gangbare manier is om een probleem op te lossen? Als je voor iedere vraag ten opzichte van een derde partij een AS moet opstellen, waar ben je dan mee bezig? :roll:

Volledig akkoord dat je een AS gebruikt als je er niet uitkomt door gewoon onderling overleg, maar bovenstaande opmerking naar de TS toe is er wel wat over, denk ik... In veel andere draadjes krijgen mensen de opmerking: "Heb je al proberen PRATEN met..." en hier krijgt de TS de opmerking: "Waarom heb je niet meteen een AS gestuurd" Tja, men moet een beetje weten wat men wil, hé... :roll:
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 05 feb 2020 12:00

Maak ik een kans om de kosten te kunnen verhalen om de verkoper?
Vraag jezelf eerst af of het de moeite is om daar al dat gedoe voor op te starten. Als er nog "bruikbare" dingen bij staan, kan je die mogelijk al gratis door de kringloopwinkel laten ophalen en wat er dan nog over is, zelf naar het containerpark brengen. Misschien staan er zelfs nog zaken tussen die je kan verkopen? Je zou ook verwonderd zijn hoeveel mensen dingen die ze "gratis" krijgen, ook zelf willen komen ophalen :wink: .

In dat geval wel best een aangetekend schrijven naar de verkoper sturen met de melding dat je hem nog 14 dagen geeft om de achtergebleven spullen op te halen, en je er anders van uitgaat dat hij deze spullen niet meer wenst en je deze zal laten ophalen / zelf verkopen. Als je dan na 14 dagen geen reactie gekregen hebt, kan je met die spullen doen wat je zelf wenst.

Als het echter allemaal rommel is en de kost aanzienlijk is om dit te laten weghalen / zelf weg te halen, kan je nadenken over een eventuele schadevergoeding. Raadpleeg uw notaris in dat geval en vraag zijn / haar raad. Deze kent de akte goed en weet waar u al dan niet recht op hebt.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Kopen”