Chalet willen kopen maar er zit een huurder in!!!

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Chalet willen kopen maar er zit een huurder in!!!

#1 , 04 feb 2020 11:21

Hallo,

Even informeren of dit kan en wettelijk is!!!
Wij hebben interesse in een chalet maar hier zit reeds een huurder in.
Volgens het immo kantoor krijg je die er niet uit de komende 6 jaar. Ook niet als je er zelf in wil trekken.
Hij zou blijkbaar een speciale clausule laten plaatsen hebben in het huurcontract dat bij huidige eigenaar van de chalet ondertekend werd.
De vraag is of dit kan en wettelijk is?

Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 04 feb 2020 11:25

Onder het gemeen huurrecht (huurder is er m.a.w. niet gedomicilieerd) kan dat volgens mij perfect.
"sowieso" schrijf je zo.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2020 11:32

ook als de huurder er wel gedomicilieerd is kan dat perfect. Opzeggingsmogelijkheden kunnen ten gunste van de huurder steeds beperkt worden in het contract. Ten gunste van de verhuurder kan dit wettelijk nooit.

Reclame

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 feb 2020 11:40

De vraag is of dit kan
Zoals hierboven gezegd kan dit.
en wettelijk is?
Als alles goed geformuleerd is, kan dit wettelijk zijn.
Zonder de exacte tekst van de clausule te kennen, kan niemand hier zeggen of je de huurder er daadwerkelijk niet uitkrijgt de komende 6 jaar, maar als het immokantoor zegt dat het zo is, kan je hen best geloven, denk ik. Naar iets anders uitkijken, dus? Tenzij je het bestaande huurcontract wenst over te nemen en 6 jaar wenst te wachten met zelf gebruik te maken van de chalet.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#5 , 04 feb 2020 11:48

ook als de huurder er wel gedomicilieerd is kan dat perfect. Opzeggingsmogelijkheden kunnen ten gunste van de huurder steeds beperkt worden in het contract. Ten gunste van de verhuurder kan dit wettelijk nooit.
Huurder is er idd gedomicilieerd.
Dus niks aan te doen als ik het goed begrijp?

Bedankt

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#6 , 04 feb 2020 12:09

Mogelijk is er niets aan te doen. Maar zoals gezegd: zonder de inhoud van de clausule exact te kennen, kan niemand hier iets met 100% zekerheid zeggen... Maar het is dus best mogelijk dat de huurder een sluitende, juridisch correcte clausule in zijn contract heeft staan waardoor hij nog 6 jaar daar kan wonen. Met de nadruk op "mogelijk".
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Sirkii
Berichten: 5417

#7 , 05 feb 2020 11:43

Raar dat een verkoper zo n verbrande constructie wil verkopen. Wie koopt er nu een chalet met blijkbaar nog een huur op van 6 jaar ... Da s zo goed als waardeloos volgens mij...

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#8 , 05 feb 2020 11:49

Raar dat een verkoper zo n verbrande constructie wil verkopen. Wie koopt er nu een chalet met blijkbaar nog een huur op van 6 jaar ... Da s zo goed als waardeloos volgens mij...
Misschien iemand die dit als "investering" ziet en er niet zelf wil in gaan wonen? Geen idee wat die chalet kost, maar mogelijk is de prijs ook aangepast aan het feit dat er nog 6 jaar huur op zit.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Kopen”