Notariėle akte woning

TCL008
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Notariėle akte woning

#1 , 15 jan 2020 11:09

Mijn vader en ik gaan over tot de aankoop van een appartement. Vader wordt vruchtgebruiker, ikzelf blote eigenaar. Ikzelf zal het geld welke ik als blote eigenaar heb ontvangen bij het overlijden van mijn moeder investeren in het appartement.Wat moet in de notariėle akte worden opgenomen zodat ik bij overlijden vader niet terug erfbelasting moet betalen ?
Ik wil ook dat het appartement in mijn eigen vermogen blijft buiten mijn huwelijk. Wij hebben geen huwelijkscontract. Moet hieromtrent iets in de notariėle akte worden vermeld ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 15 jan 2020 14:14

Laat duidelijk noteren dat u uw deel nu betaalt met eigen middelen. U bent blote eigenaar, en u wordt bij het overlijden van uw vader volle eigenaar zonder bijkomende kosten of erfbelasting.
Dat appartement is van u en blijft van u, uw partner komt niet tussen. U bent alleen eigenaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”