Onder grondse parkeerplaats

vitokia100
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onder grondse parkeerplaats

#1 , 09 jan 2020 10:01

Beste,
Ik heb een autoparkeerplaats gekocht bij een appartement.
Nu mijn vraag: Kan ik daar een afgesloten autoparkeerplaats van maken door deze af te sluiten van de rest van het ondergrondse verdiep?(Privé)
Dit verdiep is voorzien van GARAGE BOXEN EN AUTOSTANDPLAATSEN.
Er is nog interesse van andere eigenaars om dit ook te laten uitvoeren.
Ik hoop dat U mij daar een antwoord voor kan bezorgen.

Met vriendelijke groeten
Eddy Deruyter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2020 10:08

in ieder geval al een aantal dingen die je zal moeten bekijken;

- stedenbouwkundige voorschriften (mag het, heb je een vergunning nodig...)
- basisakte
- toestemming VME

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 jan 2020 12:41

Verlichting en stroomverbruik. Gewoonlijk is deze gemeenschappelijk met alle mede-eigenaars van de garage.
Heb dat meegemaakt in een appartementsgebouw waar mijn zoon een appartement had gekocht. 1 mede-eigenaar had zijn parkeerzone afgesloten met een Gyproc wand en een automatische kantelpoort geplaatst Na een procedure aangevat door de syndicus heeft hij alles moeten afbreken en terug in de oorspronkelijke staat stellen.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 11 jan 2020 08:24

Meestal zijn staanplaatsen te smal om boxen van te maken: om uit te stappen heb je plaats nodig op de naastgelegen parkeerplaats. Kijk dit al maar eerst na.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 11 jan 2020 10:22

Meestal zijn staanplaatsen te smal om boxen van te maken: om uit te stappen heb je plaats nodig op de naastgelegen parkeerplaats. Kijk dit al maar eerst na.
en
Kan ik daar een afgesloten autoparkeerplaats van maken door deze af te sluiten
Werpt bij mij de vraag op : wil u een plaats met voldoende ruimte om te parkeren en in te stappen,, of wil u er gewoon een afsluitbare opslagruimte van maken?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 11 jan 2020 11:56

Wat dikwijls gewoon niet mag - staat zo in de akte / RIO

Terug naar “Kopen”