Huurcontract wijzigen

Kevin2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurcontract wijzigen

#1 , 08 jan 2020 13:10

Ik heb een appartement gekocht waarbij ik het huurcontract over neem.
In de loop der jaren heeft de vorige eigenaar niet altijd de huurindex aangerekend.
Ook de huurwaarde van het appartement is hoger dan wat hij nu betaald (of zelfs hoger indien de huurindexatie wel steeds werd toegepast).
Ik weet dat er geen nieuw contract kan opgemaakt worden, maar ik vraag mij eigenlijk af of er een herbereking kan aangevraagd worden van de huurprijs?
Ik heb eens gelezen dat dit om de 3 jaar zou kunnen, maar als ik het goed begrijp is dit pas in geval van bijvoorbeeld een renovatie in het appartement.

Kevin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2020 13:24

je kan de index in ieder geval al toepassen (vanaf de akte verleden is, en nooit meer dan 3 maand terugkeren).

Ook een huurprijsaanpassing kan, op het einde van een driejarige periode, als huurder en verhuurder onderling overeen komen. Kom je er onderling niet uit, dan moet je naar de vrederechter trekken.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2020 13:26

Lezen vanaf pagina 38 https://justitie.belgium.be/sites/defau ... 013-NL.pdf

(enkel lezen indien huurcontract dateert van na feb 1991 en voor 01/01/2019)

Reclame

Terug naar “Kopen”