Bod uitgebracht maar makelaar laat niets horen.

Johnnie88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bod uitgebracht maar makelaar laat niets horen.

#1 , 04 jan 2020 12:44

Ik hoop dat ik hier misschien kan vernemen welke stappen ik het best onderneem.
Ik en mijn partner hebben een bod uitgebracht op een huis dat geprijsd stond aan 199.000euro.
In de eerste plaats had onze bankier dit telefonisch gedaan met als bod 190.000 euro.
Het immokantoor ging met dit bod naar de eigenaar gaan om het voor te leggen de dag zelf en ging ons hierover informeren dezelfde dag.
Aangezien we geen nieuws hadden gekregen besloot ik de dag nadien om zelf eens te bellen.
Hierbij zei de makelaar dat hij het bod vernomen had maar niet zeker was aangezien dit niet schriftelijk gedaan was.
Ik heb bevestigd dat dit bod wel degelijk correct was waarop ik als antwoord kreeg dat hij het bij deze ging voorleggen.
3 dagen later belde het immokantoor ons op om te zeggen dat het bod aanvaard was maar we wel nog een officieel schriftelijk bod dienden uit te brengen. Wat we dan ook hebben gedaan. Op dit bod stond ook een einddatum van geldigheid.
Toen deze datum al meer dan een week verstreken was hadden we nog steeds geen nieuws.
De behandelende makelaar was met verlof dus hebben we nog steeds geen info.
Ik dien er wel bij te vermelden dat dit allemaal tussen kerst en nieuwjaar is gebeurd.
Nu zie ik op de immosites dat er bij de advertentie verkocht staat.
Dient een makelaar u op de hoogte te stellen van een ander bod?
Of dient een makelaar u op de hoogte te stellen dat jouw bod niet meer van toepassing is aangezien de einddatum verstreken is?
Want misschien is het toch geaccepteerd en door de drukke periode is deze info misschien nog niet tot bij ons geraakt.
Wat kunnen mijn partner en ik bij deze het beste doen? Bedankt alvast voor de reacties

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”