Huis gekocht, verkoper na enige tijd onbereikbaar

SpyderHans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis gekocht, verkoper na enige tijd onbereikbaar

#1 , 22 aug 2019 09:56

Hallo Allemaal,

Zit met een bizarre situatie

Huis gekocht en Compromis getekend begin Juli met aktedatum 25oktober.
Betreft nieuwbouw van koppel dat uit elkaar ging.

We zijn 2x op bezoek geweest voor de compromis was getekend en nog 1x erna voor wat dingen op te meten. echter iets erna is de verkoper onbereikbaar.

Zijn notaris wil hem bellen maar is zowel via telefoon als per mail onbereikbaar om een datum af te spreken voor de akte (alles is klaar langs onze kant)
Hij woont sinds februari niet meer in het huis maar hij is terug ingetrokken bij zijn ouders. De ex wil het huis ook zo snel mogelijk verkopen maar krijgt hem, buiten als hij hun kind gaat brengen/halen, gewoon niet te pakken en komt met allerlei idiote excuses af.

Ook lijkt het nu dat na de compromis er niets meer word gedaan aan tuinonderhoud of dergelijke. Ik vermoed toch wel dat het normaal is dat je het huis en gazon blijft onderhouden tot de akte? Wat als binnenkort het hele gazon vol onkruid staat hierdoor??

Ik heb hem nog 3x proberen te bellen op verschillende tijdstippen en via whatsapp berichten gestuurd maar hij reageert helemaal niet.
Wij zouden nog eens graag met 2 vakmannen afkomen om de muren te bekijken voor te verven en voor de trap te laten opmeten die nog geplaatst moet worden. Ik denk dat de verkoper toch op zn minst ons, binnen de perken en planning, toegang kan verlenen hiervoor?

Daar ons eigen huis ook verkocht is 2 weken terug kunnen wij dus niet terugvallen op onze woning als hij blijft weigeren... De notaris moet immers ook plaats in zijn agenda hebben en deze raakt natuurlijk ook stilaan voller en voller...

Zijn er stappen die wij kunnen ondernemen of kunnen wij enkel machteloos toekijken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2019 09:23

Ik zou raad vragen bij uw notaris. Stel dat hij een datum in zijn agenda zet, en je laat de verkoper dit voldoende weten. Wat zou er dan gebeuren als hij niet komt opdagen?

Misschien kan je ook proberen te weten te komen waar hij nu woont via de gemeente? (normaal mogen ze dat niet zeggen, maar enfin.)

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 aug 2019 12:21

Als je de compromis met zijn naam in meeneemt naar de gemeente , geven ze het mogelijks wel.
Zo niet zal je naar de vrederechter moeten stappen

Reclame

Terug naar “Kopen”