sociale lening

jules1966
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

sociale lening

#1 , 31 jul 2019 14:03

Beste,
Is er iemand die mij raad kan geven wat best te doen?
Ik heb een lening aangevraagd bij het Vlaams Woningfonds. Mijn eerste lening dus geen ervaring.
twee maand geleden heb ik een aankoopbelofte ondertekend en mijn aanvraag ongeveer gelijktijdig gedaan bij het VWF.
Nu vandaag loopt de aankoopbelofte af en zou ik het compromis moeten ondertekenen.
Ik weet echter nog steeds niet of mijn lening goedgekeurd gaat worden, kan nog een viertal weken duren.
Immo wil geen opschortende voorwaarden meer opnemen in het compromis.
Vlaams Woningfonds zegt mij niet te veel zorgen te maken dat het normaal gezien wel in orde komt met de lening.
Moest ik nu geen voorschot van 18000 euro moeten storten had dit mij niet uitgemaakt.
Maar ik neem aan dat ik dat geld kwijt ben als mijn lening alsnog niet goedgekeurd wordt?
Wie heeft dit ook meegemaakt met het VWF en is het uiteindelijk allemaal nog in orde gekomen?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jul 2019 14:23

https://www.vlaamswoningfonds.be/lenen/ ... -3-stappen
https://www.vlaamswoningfonds.be/veelge ... -in-beslag
In hun info staat : geen compromis te tekenen voor krediet is goedgekeurd.
Normale duurtijd 6 weken tot 3 maanden.
Kan dikwijls uitlopen gezien overheidsinstellingen.

U moet steeds druk op de ketel zetten en regelmatig informeren; kan dikwijls helpen.

Indien beide links niet openen : www.vlaamswoningfonds.be

Fons54
Berichten: 445

#3 , 31 jul 2019 14:42

Ik zou afwachten. 5 jaar geleden hebben ze tegen mij ook altijd gezegd dat het goedkwam, tot een maand voor verlening van de akte....uiteindelijk wel goedgekomen, maar pas de dag zelf...

Reclame

jules1966
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2019 15:41

Ik zou afwachten. 5 jaar geleden hebben ze tegen mij ook altijd gezegd dat het goedkwam, tot een maand voor verlening van de akte....uiteindelijk wel goedgekomen, maar pas de dag zelf...
Al mijn documenten zijn binnen gedaan bij VWF en dossier zou dan nu naar Brussel gaan voor goedkeuring, heeft het bij u dan nog vier maanden geduurd vooraleer u wist dat de lening goedgekeurd zou worden? Ik denk niet dat mijn immo-kantoor zolang wil wachten :S

Fons54
Berichten: 445

#5 , 31 jul 2019 15:48

Ja, het heeft idd zeker 3-4 maanden geduurd. Erger nog, ze lieten niets weten...Toen ik dan belde een maand voor ik naar de notaris moest, zeiden ze doodleuk dat het niet kon doorgaan. Uiteindelijk ben ik persoonlijk op hun hoofdkantoor geweest in Brussel, daar zowat een halve dag zitten argumenteren en de dag waarop ik 's avonds bij de notaris werd verwacht, was het "ineens in orde"....

Terug naar “Kopen”