Transactie geblokkeerd?

Mojo77
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Transactie geblokkeerd?

#1 , 13 jul 2023 21:49

Naar aanleiding van de verkoop van een woning heeft de notaris na het verlijden van de akte de verkoopsom overgemaakt. Vooralsnog is deze som echter niet aangekomen. Is het mogelijk dat mijn bank de transactie blokkeert omdat het over een hoog bedrag gaat? Wat gedaan in dat geval? Moet ik de bank een kopij van de ondertekende akte bezorgen?

Alvast bedankt voor jullie info.

Lanox
Berichten: 3536
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2023 22:05

Hoe lang geleden? Heeft u al contact opgenomen met de betrokken partijen, zijnde uw notaris en uw bank?

Mojo77
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2023 22:14

Hoe lang geleden? Heeft u al contact opgenomen met de betrokken partijen, zijnde uw notaris en uw bank?
Het is nog zeer recent. Nu is het zo dat er een klein restbedrag naar een andere rekening binnen dezelfde bank moest gaan. Dat bedrag is aangekomen, maar de hoofdbrok dus niet. Dat is al een beetje verdacht in mijn ogen. Punt is nu ook dat de notaris na morgen een maand met verlof is en wijzelf ook op vakantie gaan. Mocht die transactie zolang vast staan is mijn vakantie naar de vaantjes. Daarom wil ik graag kort op de bal spelen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2415
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2023 04:15

En wat is heel recent?

Kans dat dat een overschrijving door een notariskantoor in het kader van de verkoop van een huis wordt geblokkeerd als risicotransactie is klein. Komt wel in orde, maar geef het toch een dag of twee.
Punt is nu ook dat de notaris na morgen een maand met verlof is en wijzelf ook op vakantie gaan. Mocht die transactie zolang vast staan is mijn vakantie naar de vaantjes.
Ik zie de link niet. U heeft vakantie geboekt vlak na het verlijden van de akte, maar heeft dat geld nodig om uw vakantie te betalen?

mava105
Berichten: 22324
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 jul 2023 12:38

Heeft u al eens naar uw eigen bank gebeld?

basejumper
Berichten: 4661
Locatie: Diest

#6 , 14 jul 2023 19:52

Beste

Een overschrijving vanwege een notaris wordt bij mijn weten nooit geblokkeerd hoor. Omdat notarissen - net als banken - een wettelijke controleplicht hebben inzake geldtransacties en de legitimiteit er van.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Mojo77
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jul 2023 21:00

Dankjewel voor jullie reacties.
Alles is intussen aangekomen. Ik vond het vreemd dat er een vertraging op beide bedragen zat en dat was niet goed voor mijn gemoedsrust.

Terug naar “Kopen”