Contactverbod intrekken

Kristveer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contactverbod intrekken

#1 , 30 apr 2023 22:07

Beste,
Een banale ruzie tussen mijn beste vriendin en mezelf is vorig jaar volledig uit de hand gelopen. Ze werd aangehouden.Na 3 maand gevangenis werd ze vrijgelaten onder voorwaarden,waaronder een contactverbod.Kan dit ingetrokken worden?Graag opbouwende reacties,de feiten zelf hou ik liever privé.Dank bij voorbaat

LeenW
Berichten: 12902

#2 , 30 apr 2023 22:19

U kan dat niet aanvragen, dat moet de vriendin zelf doen. Haar advocaat kan haar daarbij helpen.

De feiten ... 3 maand effectieve gevangenis + contactverbod is niet niets. Dit wordt niet zomaar uitgesproken. Voor uw eigen veiligheid, mag u dit zeker niet minimaliseren.

Franciscus
Berichten: 38678

#3 , 04 mei 2023 10:47

Ik vermoed dat de onderzoekrechter haar heeft aangehouden.
Daarna door de raadkamer bevestigd en verlengd daardoor de drie maanden.
Dus persoon is niet veroordeeld? Indien wel veroordeeld is het nog véél erger cq zwaarder.
Edoch dat wil zeggen dat gerecht de zaak toch als zeer alarmerend beschouwd en daarom vermoedelijk het contactverbod door de raadkamer. - Ik denk dat ze niet voor de Kamer van Inbeschuldigingstelling of K.I. is verschenen.
Indien dat zou zijn zijn alle mogelijkheden om 'voorlopige maatregelen te treffen.

Dat is dus een regeling die er mag wezen qua zwaarte .. het beste is dat uw beste vriendin zich nauwgezet aan de voorwaarden zal moeten houden voor de periode die door de rechtbank is opgelegd.
Bijkomend als u nu zou tussenkomen... wat als het weer gebeurd.. kans dat men u niet meer geloofd word dan zeer reëel.

Laat haar gewoon de termijn uitdoen ..is ook niet voor eeuwig.

PS zo banaal zal de ruzie dan toch niet geweest zijn

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”