Drugs gevonden en boete betaalt.

BL1995
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Drugs gevonden en boete betaalt.

#1 , 17 feb 2020 14:37

Hallo,
Afgelopen weekend heb ik na een controle met hond, een zakje met een gebruikershoeveelheid cocaïne afgegeven.
Iedereen werd trouwens gecontroleerd op paspoort en werd gecheckt in hun systeem.

PV werd op gemaakt, agent vroeg of ik afstand er van deed, wat ik ook deed. Moest mijn handtekening zetten, en werd mij toen gevraagd of ik het onmiddellijk wou en kon betalen.
Heb dat ook gewoon gedaan, 150€ via Bancontact.
Andere agent vroeg of ik al op de hoogte was hoe het zou gaan, en vertelde me “u hebt u boete al betaald, alles is in orde, hier hoort u nooit meer iets van” en gaf me het betaalbewijs mee.

Nu is mijn vraag of dat daadwerkelijk zo is? Is ook het eerste waar door ik in contact kwam met de politie.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 17 feb 2020 14:39

Vereenvoudigd pv en minnelijke schikking?

BL1995
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 feb 2020 14:48

Vereenvoudigd pv en minnelijke schikking?
Ik denk het? De 2 agenten van de zoveel aanwezige agenten die zich met mij bezig hielden zeiden dat allebei, dat het in orde was boete betaald was en dat ik er niks meer van ging horen.
Weet niet wat het verschil is in PV’s.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 17 feb 2020 14:56

Vereenvoudigd pv en minnelijke schikking?
Ik denk het? De 2 agenten van de zoveel aanwezige agenten die zich met mij bezig hielden zeiden dat allebei, dat het in orde was boete betaald was en dat ik er niks meer van ging horen.
Weet niet wat het verschil is in PV’s.
U hebt nergens een kopie/afschrift van gevraagd? Dan wordt het voor ons natuurlijk ook gokken..

BL1995
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 feb 2020 15:04

Vereenvoudigd pv en minnelijke schikking?
Ik denk het? De 2 agenten van de zoveel aanwezige agenten die zich met mij bezig hielden zeiden dat allebei, dat het in orde was boete betaald was en dat ik er niks meer van ging horen.
Weet niet wat het verschil is in PV’s.
U hebt nergens een kopie/afschrift van gevraagd? Dan wordt het voor ons natuurlijk ook gokken..
Moest dat dan? Heb enkel het ticketje van hun Bancontact.

Issued
Berichten: 1227

#6 , 17 feb 2020 16:25

Dat is de procedure "onmiddelijke minnelijke schikking"
Je hebt je eventuele vervolging afgekocht. Je hoort daar inderdaad niet meer van.

BL1995
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 feb 2020 16:59

Bedankt voor de reactie.

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 17 feb 2020 18:06

Maar zal bij mijn weten wel toegevoegd zijn in een aantal databanken.

BL1995
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 feb 2020 18:35

Maar zal bij mijn weten wel toegevoegd zijn in een aantal databanken.
Daar ben ik me ook van bewust, maar zou niet op strafblad komen blijkbaar.
Klopt dat?

Franciscus
Berichten: 38596

#10 , 17 feb 2020 18:44

Op dit ogenblik klopt dat nog steeds.
'Men' wil wel alle OI en minnelijke schikkingen in de toekomst ook op het strafblad laten zijn.
Reden nu zijn er personen die al tientallen betalingen hebben gedaan en nog nooit veroordeeld zijn zie vb mensen die geïntoxiceerd hebben gereden of snelheidsovertredingen...

BL1995
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 17 feb 2020 18:49

Op dit ogenblik klopt dat nog steeds.
'Men' wil wel alle OI en minnelijke schikkingen in de toekomst ook op het strafblad laten zijn.
Reden nu zijn er personen die al tientallen betalingen hebben gedaan en nog nooit veroordeeld zijn zie vb mensen die geïntoxiceerd hebben gereden of snelheidsovertredingen...
Blijft dat heel je leven in die databanken?Of verdwijnt dat na een tijd?
Snelheidsovertredingen ook?
Mvg

Franciscus
Berichten: 38596

#12 , 17 feb 2020 19:07

Verdwijnt ...na 5 jaar ( zeker) ... sommige databanken lopen wat achter met verwijderen..Hangt van de feiten af.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”