6 gram wiet

FelixB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

6 gram wiet

#1 , 11 feb 2020 21:10

Beste,

Ik ben afgelopen zaterdag nach mee genomen naar het politie kantoor voor bezit van wiet.

Toen ik daar zat hebben ze het gewogen dat was helaas 6.12 gram, toen we vertrokken heb ik hen gevraagd om het zonder zakje te wegen. Omdat ikzelf wist dat het maar 4 gram was (zat in 2 zakjes)

Zij hebben mij ook terug gebracht waar ik van kwam en hebben zij een lim project aan mij tentoongesteld en ze zijden dat het binnen de 8 dagen moest doen, anders werd het opgestuurd hogerop. Nu heb ik geen tijd om al die dingen te doen en om naar deze 3 afspraken te gaan doordat ik 6/7 dagen werk van 9 uur tot 22 uur werk.
Nu gaat het dom klinken maar mijn ouders zijn zwaar tegen drugs vanwegen problemen in de familie dus mogen zij het niet weten.

De politie zag ook dar ik net een adress had voor mezelf (wijkagent nog wel niet hier geweest) gelukkig maar.

Nu is mijn vraag wat kunnen mijn straffen/boetes zijn doordat ik mij niet kan aanmelden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 14 feb 2020 11:16

Indien u niet ingaat op de minnelijke schikking zal u voor de correctionele rechtbank gedagvaard worden. en waar moet de politie dat dan indoen? - Uiteraard zal er rekening gehouden worden met de verpakking - de verpakking die gebruikt wordt - standaard stripzakjes van enkele cm groot wegen zeker nog geen gram.......samen.
Inbreuk wetgeving
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1921022401

PS werken van 9 tot 22 uur.... is redelijk abnormaal.
Aan u om te beslissen.
Zijn uw foto's en vingerafdrukken genomen.
Bent u verhoord? ... niet dan zal dat nog gaan gebeuren en kan u een advocaat (op uw kosten) meenemen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”