ex valt mijn werknemer lastig

EmployerHelp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ex valt mijn werknemer lastig

#1 , 04 feb 2020 15:32

Goedemiddag,

Een werknemer van ons bedrijf is aan het scheiden. Haar man heeft nu 2 maanden op de psychiatrie gezeten.
Hij stuurt haar heel de dag door mails, op een maand tijd al een 456 (!). Vol met dreigementen, smeekbedes enzoverder. Haar (bijna) ex, stuurt mij ook berichten via Facebook Messenger om haar zwart te maken. Hij maakt haar publiekelijk belachelijk op internet. Het stopt niet.
Uiteraard verstoren de mails die ze aankrijgt op haar werkadres, haar dagdagelijkse taken.

Wat kan ik als werkgever hieraan doen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 feb 2020 15:42

werknemer van ons bedrijf is aan het scheiden. Haar man heeft nu 2 maanden op de psychiatrie gezeten.
Hij stuurt haar heel de dag door mails, op een maand tijd al een 456 (!). Vol met dreigementen, smeekbedes enzoverder. Haar (bijna) ex, stuurt mij ook berichten via Facebook Messenger om haar zwart te maken. Hij maakt haar publiekelijk belachelijk op internet. Het stopt niet.
Uiteraard verstoren de mails die ze aankrijgt op haar werkadres, haar dagdagelijkse taken.

Wat kan ik als werkgever hieraan doen?
Als u ook dergelijke mails / berichten krijgt, antwoord u éénmalig dat deze berichten uw rust ernstig verstoren en dat u geen berichten van hem meer wenst te ontvangen.

U kan klacht neerleggen bij politie wegens belaging.

Uw werknemer kan dat natuurlijk ook.
Doet het beter ook.


Nu, met messenger e.d. is dat toch meteen van de baan door de afzender te blokkeren :?:

Voor de mails kan eigenlijk elk email programma automatisch en ongezien mails van een bepaalde afzender verwijderen ...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”