Identiteitsfraude met verloren paspoort

Sarah_P
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: Identiteitsfraude met verloren paspoort

#16 , 19 jan 2020 15:03

U kan veiligheidshalve de positieve kredietcentrale raadplegen bij NBB. Die bevat alle bestaande kredieten opbouw naam.
Ga ik zeker doen, bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#17 , 19 jan 2020 15:35

Korpschef inlichten. Kopie van PV MOET men u geven.

Franciscus
Berichten: 38592

#18 , 19 jan 2020 15:46

[Is het uw paspoort (reispas) of uw identiteitskaart die 'verdwenen ' is? Is een groot verschil.
Politie geeft u een attest van verlies en een attest aangifte diefstal of verlies van uw identiteitsdocument. Tevens krijgt u een kopie van uw verklaring indien die in kader van een onderzoek werd gedaan. Ook bij uw volgende aangiften krijgt u die documenten.
U ontvangt die slechts éénmalig - politie kan geen tweede maal een attest afdrukken. Bij mij weten zelfs fysiek onmogelijk.
Het PV nr kan wel gegeven worden en dat geeft u door aan de betrokken firma's.

Als de PV's gelinkt worden is er een aanvankelijk en de rest navolgend ...gezien u ook voor de feiten van de huur en de facturen van nutsvoorzieningen aangifte hebt gedaan ( ik hoop dat ) zijn er meerdere PV waar u steeds de hierboven vermelde stukken hebt gekregen.
Per nutsvoorziening bezorgt u die via een Aangetekend Schrijven de nodige kopies. Het origineel kopie van de politie behoudt u altijd.
U zal altijd best de facturen betwisten en niet betalen. Ook steeds naar politie en een kopie van factuur ( neem de originele factuur en andere stukken steeds mee naar de politie dan hebben die de originele gezien en kunnen dat bevestigen).

Verzekerd tegen diefstal ..dan al eens uw verzekering in kennis stellen. Mogelijk hebt u recht op een advocaat.

Dit kan wel eventjes duren want voor het gerecht bent u tot bewezen is dat u effectief iet slet de zaak te aken hebt ook verdacht.
Kan dus al zijn dat het zover is gezien politie al zou weten wie de daders / echte verdachten zijn.

Uiteraard mag en kan de politie zomaar geen info aan u geven - beroepsgeheim en geheim van het gerechtelijk onderzoek.

En reactie op WP002 er wordt nooit een kopie van een PV meegegeven wel een attest van aangifte.
Afschriften van een PV ( in zeer specifieke gevallen verkeer) en kopie van uw verklaring kan wel. (zie uitleg boven)

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 jan 2020 15:47

Korpschef inlichten. Kopie van PV MOET men u geven.
Helemaal verkeerd, zoals hier eerder gepost geeft de politie géén kopie van het pv. Ts moet dit opvragen bij het parket.
Wel moet de politie een kopie van de verklaring meegeven, tenminste als er een verhoor werd afgenomen

Sarah_P
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 jan 2020 16:33

[Is het uw paspoort (reispas) of uw identiteitskaart die 'verdwenen ' is. Is een groot verschil.
Politie geeft u een attest van verlies en een attest aangifte diefstal of verlies van uw identiteitsdocument. Tevens krijgt u een kopie van uw verklaring indien die in kader van een onderzoek werd gedaan. Ook bij uw volgende aangiften krijgt u die documenten.
U ontvangt die slechts éénmalig - politie kan geen tweede maal een attest afdrukken. Bij mij weten zelfs fysiek onmogelijk.
Het PV nr kan wel gegeven worden en dat geeft u door aan de betrokken firma's.

Verzekerd tegen diefstal ..dan al eens uw verzekering in kennis stellen. Mogelijk hebt u recht op een advocaat.

Dit kan wel eventjes duren want voor het gerecht bent u tot bewezen is dat u effectief iet slet de zaak te aken hebt ook verdacht.
Kan dus al zijn dat het zover is gezien politie al zou weten wie de daders / echte verdachten zijn.

Uiteraard mag en kan de politie zomaar geen info aan u geven - beroepsgeheim en geheim van het gerechtelijk onderzoek.
Bedankt voor uw toelichting!
Het gaat om mijn identiteitskaart (in de volksmond al snel 'pas' genoemd). Ik ben het verlies hiervan gaan aangeven en zal destijds inderdaad wel een attest hiervan ontvangen hebben. Gezien dit al 6 jaar geleden is en ik ondertussen verhuisd ben beschik ik niet meer over dit attest. Een verklaring is er toen niet afgenomen gezien daar geen aanleiding toe was.

Ik heb inderdaad wel een verklaring afgelegd dat ik niets met de huur van het pand te maken heb (1ste PV), alsook dat ik geen contracten aangegaan ben voor dit pand bij pidpa (2de PV).
Deze 2 PV's zijn zowel aan Pidpa als Luminus bezorgd maar dus tot op heden zonder gevolg. Dit heb ik wel niet aangetekend gedaan dus misschien dat ik dat best wel nog doe.

U haalt aan telkens naar de politie te gaan met nieuwe facturen maar de politie heeft mij aangegeven dat dit geen nut heeft (zo wilden ze ook geen 3de aangifte opnemen nu ik ook brieven van de gerechtsdeurwaarder in opdracht van Luminus ontvang) en zij hebben mij ook aangeraden om een advocaat te nemen.

Ik vind het absurd dat ik een advocaat moet nemen om te gaan bewijzen dat ik hier niets mee te maken heb gezien de politie (lokale recherche drugs) oorspronkelijk zelf met het verhaal naar mij is gekomen van wat er gebeurd was met mijn oud paspoort, zonder enige twijfel dat het om een onrechtmatig verkregen en ongeldig paspoort (ID) ging.

De daders zijn inderdaad mogelijks gekend want men wist mij te vertellen dat het om een Albanese bende ging (ik heb moeten verklaren dit ik geen Albanese conecties heb). Het onderzoek is dus gevoerd door de recherche waardoor de lokale politie zegt dat ze het oorspronkelijk pv ook niet kunnen inzien en dat indien ik wil weten of de daders gekend zijn mijn vraag dien te richten aan het parket van Antwerpen. Ze vertelden er wel doodleuk bij dat het parket absoluut niet wakker ligt van zo'n problemen van burgers....

Ik ben bang dat er inderdaad niet veel anders opzit dan een advocaat te zoeken maar het spreekt voor zich dat ik niet voor de kosten hiervoor wil opdraaien. Het is me onduidelijk of ik hiervoor beroep kan doen op (de rechtsbijstand van) mijn familiale verzekering en zal hiervoor morgen informeren bij mijn bank.

Voor mij blijft ook een belangrijke vraag of ik de genoemde bedrijven in gebreke kan stellen om me met al deze last op te zadelen...

Sarah_P
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#21 , 20 jan 2020 12:08

Het blijkt nog problematischer te worden... Zonet telefonisch contact gehad met Pipda: zij hebben gedurende jaren wel geld ontvangen van een rekening op mijn naam. Er blijkt dus ook een frauduleuze bankrekening te bestaan.

Dat dit allemaal kan met een gestolen paspoort gaat mijn petje teboven!

bosprocureur
Berichten: 6854

#22 , 20 jan 2020 12:19

nu nog een lening, en het spel zit helemaal op de wagen !

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 20 jan 2020 12:38

Dat zal uw raadsman moeten vragen

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 20 jan 2020 16:53

Het blijkt nog problematischer te worden... Zonet telefonisch contact gehad met Pipda: zij hebben gedurende jaren wel geld ontvangen van een rekening op mijn naam. Er blijkt dus ook een frauduleuze bankrekening te bestaan.
Wat dus wil zeggen dat PIDPA weet waar er geleverd wordt op "jouw" naam

DWZ dat politie zo aan adres kan geraken, en zo bij de identiteitsfraudeur kan uitkomen ...

Of je vraagt het zelf bij PIDPA
Doe hetzelfde bij Luminus

Waarschijnlijk op zelfde adres, dan kan je dat binnenleveren bij de politie op presenteerblaadje : hier zit de fraudeur ...

Sarah_P
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#25 , 20 jan 2020 17:08

Het blijkt nog problematischer te worden... Zonet telefonisch contact gehad met Pipda: zij hebben gedurende jaren wel geld ontvangen van een rekening op mijn naam. Er blijkt dus ook een frauduleuze bankrekening te bestaan.
Wat dus wil zeggen dat PIDPA weet waar er geleverd wordt op "jouw" naam

DWZ dat politie zo aan adres kan geraken, en zo bij de identiteitsfraudeur kan uitkomen ...

Of je vraagt het zelf bij PIDPA
Doe hetzelfde bij Luminus

Waarschijnlijk op zelfde adres, dan kan je dat binnenleveren bij de politie op presenteerblaadje : hier zit de fraudeur ...
Ik ken zelf ook het adres waar ik zogezegd contracten ben aangegaan.
Op dit adres is door de politie een cannabis plantage aangetroffen, hiervan hebben ze me zelf op de hoogte gebracht gezien ook dit huurcontract op mijn naam stond.

De plantage is opgedoekt, of de daders ook gevat zijn weet ik niet...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 20 jan 2020 17:44

Sorry, was begin en de draad effe kwijt :oops:

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 20 jan 2020 20:06

Sorry, was begin en de draad effe kwijt :oops:
Als het maar uw ID kaart niet is. :lol:

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”