Gevangenis

Roberd
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Gevangenis

#1 , 04 jan 2020 13:38

Ik heb vraagjes over de intrede in de gevangenis.
Op het einde van de maand is de uitspraak voor mij. Zes jaag is er geëist.
Mijn Advokaat liet weten dat dit niet zal gebeuren en waarschijnlijk een werkstraf zal krijgen, tevens zegt hij ook dat ik aanwezig moet zijn bij de uitspraak in het geval dat men mij onmiddellijk zouden arresteren.
Nu loop ik tussen twéé vuren, of er word mij een werkstraf gegeven, of ik moet de gevangenis in. Het laatste baad mij zorgen.
Ik vind nergens geen informatie, wat moet ik doen met mijn huishuur, elektriciteit, water, gas.......
Mijn appartement is gemeubileerd, wat daarmee.
Ik val zonder inkomsten.
Ik zit met duizend en een vragen en kan maar weinig info op het internet vinden.
Ik ben ook alleen, en heb geen steun van niemand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38604

#2 , 04 jan 2020 14:28

U kan best eens langsgaan bij een www.caw.be in uw buurt.
Daarna naar het OCMW in uw gemeente.

Straf hangt ook af van de feiten (verschil tussen een veroordeling kleine diefstal - drugs of verkrachting) en van uw mogelijke voorgaande veroordelingen.
Ik dacht dat een rechter de straf bepaalde maar blijkbaar is die dus niet meer nodig.

Als u niet aanwezig bent en uw advocaat ook niet is het een verstekvonnis dan kan u in verzet gaan en daarna kan u nog in beroep gaan dan bent u al enkele jaartjes verder en uw advocaat heeft dan nog enkele jaartjes werk.

Mogelijk is uw advocaat zo zeker en is het idd beter om aanwezig te zijn .... maar wij hebben geen kristallen bol.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2020 17:37

U kan inderdaad voor de praktische regelingen contact opnemen met of het CAW of de sociale dienst/juridische dienst van het OCMW. Het is best dat u klare wijn schenkt bij deze instanties.
Ik raad u aan om aanwezig te zijn op uw rechtszaak, een eis van zes jaar is immers geen kruimelzaak meer. Een verstekvonnis uitlokken lijkt me zeker geen goede zaak.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Roberd
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2020 09:04

Ik zal Maandag contact opnemen met de CAW en de OCMW
Bedankt voor de info.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”