1ste keer diefstal

snea
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

1ste keer diefstal

#1 , 14 aug 2019 20:17

Beste

Enkele dagen geleden heb ik iets doms gedaan. Artikel uit h&m mee genomen zonder te betalen. Tussen deze artikelen zaten ook kledingstukken die wel betaald waren. Bij het verlaten van de winkel stond er iemand te wachten dat mij vervolgens vroeg om mee naar boven te gaan. Daar vond hij een plek om alles na te kijken, dit was niet in het privé, alle werknemers waren erbij, super belachelijk makend. Dan werd de politie er bijgehaald, heb ik de gestolen artikelen betaald (52 euro) en ben ik mee genomen naar de politiekantoor. Daar heb ik vingerafdrukken moeten nemen en foto’s laten trekken, ik werd echter niet ondervraagd. Ik vroeg of er een boete aan hing maar de agent zei waarschijnlijk niet. Aangezien ik de artikelen uiteindelijk heb betaald, ik een blanco strafblad heb en omdat ik mee heb gewerkt (winkeldiefstal zonder geweld). Nu vroeg ik me af of de agent gelijk heeft en ik dus geen boete meer krijg. Zo niet, wanneer kan ik een boete verwachten, kan ik vragen om de boete via mail in plaats van per post te ontvangen en hoe duur zou de boete ongeveer zijn?
Opzich ben ik wel blij dat dit is gebeurt, anders zou het een gewoonte worden.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 14 aug 2019 21:06

Eerste keer betrapt op winkeldiefstal voor een laag bedrag (minder dan 150 euro) is een vpv. Een vereenvoudigd pv dus. Dat gaat niet naar het parket m, geen boete, nada. De volgende keer heeft u minder geluk.

snea
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2019 19:46

Wordt er ook niets van brief per post verzonden? Ik ben trouwens meerderjarig

Reclame

BloodNight
Berichten: 621

#4 , 15 aug 2019 19:55

Eerste keer betrapt op winkeldiefstal voor een laag bedrag (minder dan 150 euro) is een vpv. Een vereenvoudigd pv dus. Dat gaat niet naar het parket m, geen boete, nada. De volgende keer heeft u minder geluk.
Kan verschillen van parket tot parket. Sommige vervolgen, andere dan weer niet.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”