Valse verklaring

Justicepol
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Valse verklaring

#1 , 29 jul 2019 17:26

Zit met een vervelende situatie.

Een crimineel die naar het buitenland is gevlucht, belt vanuit het buitenland naar de politie en geeft oa mijn naam door.
Ik zou corrupt zijn en tegen betaling opzoekingen gedaan hebben in bepaalde databanken. Hij geeft ook vage info door over mij aan de politie (waar ik zoal heb gewerkt).

Ik werd recent verhoord door de politie (salduz 3). Ik heb in heel mijn loopbaan nooit toegang gehad tot die bepaalde databank en ook nooit echt contact gehad (fysiek, telefoon, informatica) met de betrokken crimineel (begroette hem enkel als ik hem op straat tegen kwam daar we in dezelfde wijk woonden).

Dossier is nu naar het parket. Wat zal er nu gebeuren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 29 jul 2019 21:49

Dossier is nu naar het parket. Wat zal er nu gebeuren?
Parket laat jouw verklaringen onderzoeken, en natrekken of dat klopt.
Voor jou , weinig of niks meer ... als je verklaringen kloppen

Justicepol
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2019 22:12

Politie heeft reeds voor het verhoor controle gedaan en vastgesteld dat ik geen toegang had. Wat mij stoort is dat er toch een strafonderzoek werd gestart of is dit standaard?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 29 jul 2019 22:13

Dat is standaard ... politie rapporteert alles aan parket en het is parket / rechtbank die beslissen.

Justicepol
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jul 2019 23:20

Bedankt voor de reacties

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”