Wat indien ik niet naar de uitnodiging verhoor kan omdat ik op vakantie ben?

elsblocks
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Wat indien ik niet naar de uitnodiging verhoor kan omdat ik op vakantie ben?

#1 , 17 mei 2024 10:31

Ik heb een uitnodiging gekregen voor verhoor (cat 3 ) na winkeldiefstal en er is een mogelijkheid dat ik zal worden opgeroepen als ik op vakantie ( 3 weken) ben.
Wat indien ik naar de rechtbank moet in de periode dat ik op vakantie ben ?
Dit is al een half jaar geleden geboekt en betaald. Heb ik de mogelijkheid om het verhoor naar een andere datum te verplaatsen? Is dit een geldige reden voor uitstel? Of moet ik mijn reis dan annuleren?

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mei 2024 11:14

Bel naar de afzender van de brief en vraag om uitstel

elsblocks
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2024 17:03

Dus dit is wel een geldige reden om uitstel te krijgen dan?

Reclame

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 mei 2024 19:48

weet ik niet, maar je kan het altijd vragen.

Likes
Berichten: 316
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2024 08:27

Er is nergens bepaald wat een geldige reden is.

U heeft het recht om eenmalig het verhoor te verplaatsen van datum. Dat staat ook zo op de verklaring van uw rechten. Misschien eens alles doornemen.

Thomas_A
Berichten: 2423
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mei 2024 08:38

In uw vorige topic ging het vooral over jullie geldgebrek als excuus voor de diefstal (3.000 euro aan luxeproducten, enkel al die keer dat jullie betrapt werden). In combinatie met het aanzetten van een 18-jarige, met specifieke hulpmiddelen (magneet) én een job als leerkracht.

U spreekt nu van 3 weken vakantie (ik neem aan in het buitenland, anders kan u op verhoor komen), ongeveer geboekt en betaald rond die periode.

Ik zou dus niet te veel van dit soort excuses gebruiken tijdens een verhoor. Ze zijn daar ook niet achterlijk…

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”