Aangifte van nalatenschap

morcm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangifte van nalatenschap

#1 , 21 mar 2020 18:55

Beste,

Kan iemand mij helpen met de aangifte?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 21 mar 2020 23:23

U kan daarvoor een afspraak maken bij de dichtsbijzijnde dienst erfbelastingen, bel daarvoor naar het nummer 1700, en ze zullen je doorschakelen naar die dienst.
Maar gezien de corona toestand weet ik niet of je nog een afspraak ter plaatse zal krijgen, misschien kunnen ze je telefonisch of per mail verder helpen.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 22 mar 2020 12:29

Ze gaan wel de aangifte niet voor u invullen. Dat doet de notaris (tegen betaling) voor u.

Is het (zonder bedragen te noemen) een grote complexe erfenis (huizen, geld, TAC21, ...) of eerder een te verwerpen erfenis (schulden, ...). . Let er in die situatie op dat je geen daden van impliciete erfaanvaarding stelt. Bij twijfel kan je ook aanvaarden onder voorbehoud van boedelbeschrijving doch ook voor deze klus moet de notaris betaald worden.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 22 mar 2020 19:47

De termijn van aangifte wordt verlengd voor lopende zaken. De aangiftes moeten binnen zijn 2 maanden na het einde van de periode met strenge maatregelen. Momenteel dus : 2 maanden na 8 april = 5 juni.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”