Huis niet verkocht na 1 jaar

Michelle1998
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis niet verkocht na 1 jaar

#1 , 22 jan 2020 19:01

Dag iedereen

Ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht. Hijzelf was al in het bezi van een huis. Wij hebben toen zijn huis te koop gezet en genoten van de verminderde registratierechten, de voorwaarden hiervan was dat het huis binnen het jaar verkocht werd

Nu zijn ze gekomen met de nieuwe wet van de woonbonus en ligt de markt wat stil. Wij hebben al van alles gedaan de prijs 3× verlaagd maar tot nu toe geen resultaat

Nu mijn vraag wat gebeurd er als het huis niet verkocht is binnen het jaar? Wat moeten wij precies betalen? En als we kunnen aantonen dat wij werkelijk alles aan het doen zijn om het weg te krijgen maar dit niet door ons komt kunnen wij dan een uitzondering krijgen of teminste meer tijd?


Bedankt voor jullie tijd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 22 jan 2020 19:17

Het schrappen van de woonbonus kan misschien wel ingeroepen worden om die periode te verlengen. Maar Registratie beslist!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 jan 2020 19:58

Ze zullen zeker zeggen dat je uw prijs nog moet laten zakken. Mogelijks was hij al te hoog bij aanvang. Nu is de verkoop verbrand, en zal de prijsdaling substantieel moeten zijn.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”