kinderen

Marc123
Topic Starter
Berichten: 1

kinderen

#1 , 17 dec 2007 14:09

Wij zijn gehuwd zonder contract.
Uit een vorig huwelijk heb ik 4 kinderen en mijn echtgenote 2.
Na de vereffening verdeling heb ik ongeveer 100 000 € verkregen uit mijn vorig huwelijk, terwijl mijn echtgenote spijtig genoeg weinig of niets overgehouden heeft.
Wij zijn van plan om samen een huis te kopen met die 100 000€ + gezamenlijk spaargeld en een lening.
Wat erven de respectievelijke kinderen na ons overlijden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 17 dec 2007 19:08

Als u laat noteren in de aankoopakte dat u beiden eigenaar wordt elk voor 50% of u koopt het samen aan in de gemeenschap:
* en U sterft eerst: dan bezit uw vrouw na uw overlijden de 1/2 in volle eigendom + het vruchtgebruik op de andere 1/2. Uw kinderen verdelen onder elkaar 1/2 blote eigendom.
* en zij sterft eerst: dan bezit U na haar overlijden de 1/2 in volle eigendom + het vruchtgebruik op de andere 1/2. Haar kinderen verdelen onder elkaar 1/2 blote eigendom.

Bij het tweede overlijden worden uw kinderen volle eigenaar van de 1/2 en erven haar kinderen de andere 1/2 (of omgekeerd).

Eindresultaat: ieders kinderen, elk de 1/2.

**************************************

Maar U kunt ook laten vastleggen dat het gaat om een wederbelegging van eigen geld: dan wordt de eigendomsverhouding bvb. 65%-35%.

**************************************
(dit alles zonder testament)

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”