Factuur woonzorgcentrum 4md na overlijden

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Tinnemiene
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Factuur woonzorgcentrum 4md na overlijden

#1 , 07 mei 2024 12:09

Binnen 3 dagen is het 4 maanden geleden dat mijn vader overleed in het wzc.
Alle facturen werden betaald.
Nu krijg ik deze ochtend een telefoontje dat ze nog openstaande kosten gevonden hebben en een factuur daarover opmaakten.
Ondertussen is alles geregeld en afgewerkt bij de notaris wiens factuur ik gisteren ontving (wettelijke termijn van 4 maanden verloopt overmorgen).
Dat mijn vader zijn gouden zegelring spoorloos verdwenen is in het wzc daarover geen nieuws…
Mogen zij 4 maanden na overlijden nog een factuur opsturen die niet meer te controleren valt?

LeenW
Berichten: 12899

#2 , 07 mei 2024 12:18

Zij mogen dat, het is dan aan u om de factuur te protesteren.

Tinnemiene
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2024 18:41

Zij mogen dat, het is dan aan u om de factuur te protesteren.
Ah zo.
Dankjewel.
Maar nu is de vraag of ik wettelijk gezien het recht heb om die factuur te protesteren?

Reclame

LeenW
Berichten: 12899

#4 , 07 mei 2024 19:08

U hebt altijd dat recht.

Sirkii
Berichten: 5442

#5 , 07 mei 2024 19:23

Als de naslag groot is kan je tot 2 jaar na datum een aanpassing van de successieaangifte vragen. Sop moet wel de kool waard zijn: om 3% of 9% te recupereren zal het bedrag te klein zijn om de notaris te betalen. Als je in de 27% schijf zit moet je effe kosten en baten afwegen.

Na 4 maand is een factuur niet verjaard. Protesteren heeft enkel zin als er foutief gefactureerd is.

Terug naar “Stel een vraag”