Vruchtgebruik

Jolleke0803
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vruchtgebruik

#1 , 06 mei 2024 18:44

Mijn dochter is naakte eigenaar van de woning die wij huren aan mijn schoonouders(vruchtgebruik). Kunnen zij ons uit het huis zetten? Mogen zij aan eender wie verhuren? Dank u

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#2 , 06 mei 2024 19:54

Uw vraag is onduidelijk.
Ik begrijp : dochter is naakte eigenaar. Wie is vruchtgebruiker? Zijn dat de ouders van de dochter? En wie is dan huurder (schoonouders van de vruchtgebruiker? )
En wie bent u als topic starter?
Algemeen : de vruchtgebruiker heeft levenslang het genot van de woning. Hetzij om er zelf in te wonen, hetzij om de huur op te strijken bij verhuur. En de naakte eigenaar kan daar niet in beslissen…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

NatD
Berichten: 431
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2024 20:27

Uw vraag is onduidelijk.
Ik begrijp : dochter is naakte eigenaar. Wie is vruchtgebruiker? Zijn dat de ouders van de dochter? En wie is dan huurder (schoonouders van de vruchtgebruiker? )
En wie bent u als topic starter?
Algemeen : de vruchtgebruiker heeft levenslang het genot van de woning. Hetzij om er zelf in te wonen, hetzij om de huur op te strijken bij verhuur. En de naakte eigenaar kan daar niet in beslissen…
Volgens hetgeen ik begrijp, is de dochter naakte eigenaar en is TS schoondochter of schoonzoon van de vruchtgebruikers, TS is dus moeder of vader van de naakte eigenaar (dochter) en de naakte eigenaar is kleindochter van de vruchtgebruikers ...

Reclame

Jolleke0803
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2024 20:48

Mijn dochter is naakte eigenaar en mijn schoonouders hebben het vruchtgebruik over de woning die we van hen huren. De woning is de naakte eigendom van mijn dochter, maar wij huren dat.

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#5 , 07 mei 2024 23:10

Uw dochter treedt pas in genot wanneer de schoonouders overlijden. Maar u heeft daar als huurder geen uitstaans mee. Ook al verwerft uw dochter de volle eigendom na overlijden van de schoonouders, uw huurcontract blijft gelden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A
Berichten: 2393
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mei 2024 09:00

Uw schoonouders kunnen inderdaad aan eender wie verhuren (of zelf bewonen) en uw huurcontract opzeggen volgens wat in de huurwetgeving voorzien is.

Uw dochter als blote eigenaar is hierin geen partij, zolang het vruchtgebruik niet uitgedoofd is (bv. door overlijden).

Terug naar “Huren”