Velux verduistering (rolgordijn)

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
MarioG1974
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Velux verduistering (rolgordijn)

#1 , 28 apr 2024 12:32

Situatie : het rolgordijn van een Velux is defect door ouderdom. De plastiek onderdelen zijn verstorven van ouderdom en het rolgordijn staat eveneens opgenomen in de plaatsbeschrijving.

Is deze vervanging voor de verhuurder of de huurder?

Volgens de eigenaar is dit voor de huurder volgens de huurwetgeving maar heb hier toch mijn twijfels over.

Iemand hier ervaring mee of kan ik ergens de info vinden waar dit in de wetgeving staat?

Alvast bedankt 🙏


mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 apr 2024 16:57

Als het verdord (verstorven) is door ouderdom is het voor de verhuurder. Heeft de huurder er een scheur in gemaakt is het voor de huurder.
Afhankelijk van de ouderdom van de Velux, zou het kunnen dat er geen wisselstukken meer in de handel zijn. De maatvoering van Velux is nl veranderd, en de recente ramen zijn een paar cm. groter.

Reclame

justice speaker
Berichten: 220
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2024 09:10

het rolgordijn staat eveneens opgenomen in de plaatsbeschrijving zegt u. Dat betekend, dat de eigenaar het rolgordijn claimt als het is blijven hangen van vorige huurders of anderzijds dat het van de eigenaar is en het dan toebehoord aan het gehuurde goed. Is het versleten moet in principe de eigenaar dit vervangen
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Inazuma
Berichten: 9802
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 apr 2024 11:07

Afhankelijk van de ouderdom van de Velux, zou het kunnen dat er geen wisselstukken meer in de handel zijn. De maatvoering van Velux is nl veranderd, en de recente ramen zijn een paar cm. groter.
Klopt niet ...

Velux heeft net een in de bouwsector buitengewone ondersteuning voor hun oude producten

Je kan daar zelfs vervangonderdelen krijgen voor producten die 40+ jaar oud zijn
Meer zelfs: dat kan bij elke verdeler van Velux
Je hoeft er niets speciaal voor te doen, enkel juiste model raam opschrijven / fotograferen (modelplaatje)


Heb zelf Velux uit de vroege 70s vervangen (glas gebarsten)
Oude er uit, nieuwe er in ... ze gaan bestellen duurde langer
En er een verduistering ipv zonnegordijn in gehangen
Kan allemaal

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 30 apr 2024 11:26

Dat betwijfel ik sterk. Heb 7 jaar geleden mijn dak vernieuwd, en 2 nieuwe veluxen laten p
plaatsen. De nieuwe ramen (2 verschillende afmetingen) verschillen een paar cm en hoogte en breedte. Omdat dakdekker geen juist dezelfde maten kon vinden als de oude, heb ik zelf bijna alle leveranciers uit de wijdde buurt opgebeld, zonder resultaat. Was dus verplicht mijn binnenafwerking van het raam ook te vernieuwen. Er waren geen kosten aan, gezien ik het zelf gedaan heb. Enkel een paal lopende meters chambrants en een potje verf

Terug naar “Stel een vraag”