Geen antwoord meer na bestelling fiets

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
kevindc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geen antwoord meer na bestelling fiets

#1 , 12 dec 2023 19:12

Beste

Op zaterdag 2 december bestelde ik een fiets ter plaatse in de winkel. De fiets kan geleverd worden in april 2024. Ik ontving daarvan een orderdocument. Ik heb ter plaatse geen enkel document ondertekend en geen voorschot betaald. Bedoeling was/is om de fiets aan te kopen via een lening. Het volledige bedrag kon op die manier gefinancierd worden. Ik heb ter plaatse wel enkele gegevens doorgegeven om die lening in orde te brengen. De eigenaar van de winkel heeft het aanvraagdocument online ingevuld en doorgestuurd naar de instelling die de financiering zou voorzien. Hij heeft ook meteen naar deze instelling gebeld om na te vragen of de financiering goedgekeurd zou worden. Ze hadden echter een loondocument van mij nodig. Dit heb ik meteen ter plaatse via e-mail naar de eigenaar van de winkel doorgemaild. De eigenaar zei dat hij alles verder in orde zou brengen en dat ik normaal nog diezelfde zaterdag en anders zeker op dinsdag 5/12 iets zou weten over het al dan niet goedkeuren van de aanvraag voor deze lening.

Daarna hoorde ik niets meer van de winkel. Op donderdag 7/12 stuurde ik een e-mail naar de winkel met de vraag 'Dag, heb je ondertussen al nieuws ivm de financiering van de Merida?'. Waarop ik geen antwoord kreeg. Vandaag, 12/12, stuurde ik diezelfde vraag via een bericht aan de Facebookpagina van de winkel. Ik kan zien dat mijn bericht gelezen werd, maar opnieuw krijg ik geen antwoord.

Dat is vreemd, want in de weken voor mijn bezoek aan de winkel, heb ik enkele keren vragen gesteld via bericht aan diezelfde Facebookpagina, waarop ik steeds snel en vriendelijk antwoord kreeg. Ook op zaterdag 2/12 werd ik in de winkel snel en vriendelijk te woord gestaan.

Via reviews op de Facebookpagina van de winkel lees ik nu wel verschillende berichten van mensen die een fiets aankochten en klagen over een totaal gebrek aan service na verkoop.

Daarom mijn vraag: gezien ik niets ondertekende en geen voorschot betaalde, is mijn bestelling bindend of kan ik nier nog van af zien?

Alvast bedankt

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 dec 2023 19:55

Wat is er toch mis met een gewone bestelling lijk vroerher? waatom moert dat tegenwolordig alktijd via FB of wattsab gaan.

kevindc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2023 20:09

Wat is er toch mis met een gewone bestelling lijk vroerher? waatom moert dat tegenwolordig alktijd via FB of wattsab gaan.
Nog eens alles opnieuw lezen. Er is helemaal niks besteld via Facebook of Whatsapp.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 dec 2023 17:35

Daarom mijn vraag: gezien ik niets ondertekende en geen voorschot betaalde, is mijn bestelling bindend of kan ik nier nog van af zien?
Je berichten hebben eigenlijk bijna zo goed als zeker bewezen dat er een verkoop was ...

"Dag, heb je ondertussen al nieuws ivm de financiering van de Merida?'"

Fietswinkel is geen bank
Als je daar een financiering wil afsluiten, daar je gegevens voor achterlaat en er nog een loonbrief bovenop doorstuurt, is dat een goede aanwijzing dat er wel degelijk iets verkocht is
En gezien financiering, ook iets redelijk duur

Terug naar “Stel een vraag”