Alimentatie

GDN
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 27 feb 2020 15:26

Beste,

kan iemand mij een duidelijk antwoord bezorgen ivm alimentatie.
Mijn zoon is in juni vorig afgestudeerd op de Hogeschool.
Heeft voor 3maanden verschillende vakantiejobs gedaan en is daarna voor 6 maanden voor een goed doel gaan werken in Zuid Afrika.
hij komt volgende week terug naar huis.
Heb ondertussen voor zowel mijn ex. en mijn zoon de alimentatie blijven verder betalen(gestort voor het kind en ook nog eens gestort aan mijn ex een bedrag per maand zodat hij dezelfde basis zou hebben als dat hij bij mij zou zijn. wetende dat hij in het buitenland zit!)
Nu gaat hij zich inschrijven als werkzoekende en ondertussen gaat hij voor 2 weken werken als barman voor TML Winter in het buitenland.
Voor duidelijk te zijn wij hebben co-ouderschap.
Op verschillende sites lees ik dat de alimentatie stopt 3 maanden nadat het kind zijn studies heeft afgerond en op andere sites dat ik moet blijven betalen zolang hij geen vast werk heeft.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik gewoon iedere maand blijven storten zolang hij geen vast werk heeft?

Mijn vraag is: hoe kan het, dat nadat hij is afgestudeerd en ook nog eens 6maanden op vakantie is geweest ik geen enkel recht heb om te stoppen met de alimentatie... of heb ik dit wel?

thanks voor de feedback

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding