Vechtscheiding - Onderhoudsgeld

bar021473
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vechtscheiding - Onderhoudsgeld

#1 , 25 feb 2020 23:21

5 jaar geleden ben ik gescheiden met een EOT , ik betaal nu 400 € alimentatie door de indexering
Ik verdiende toen bijna 35 % meer dan nu mijn huidige situatie .
Mijn kinderen zijn ondertussen 18 en 19 jaar oud .
Momenteel volg ik een opleiding en ben ik dus werkeloos , mijn uitkering is dus aanzienlijk minder.
Ik vroeg dus aan mijn ex partner een regeling voor vermindering van alimentatie
Ik woon momenteel alleen en deze situatie is onhoudbaar , door de vechtscheiding heb ik me al blauw betaald aan advocaten en rechtbank .
Mijn ex blijft moeilijk doen en wil geen bemiddeling , ik ben echter in de onmogelijkheid omdat bedrag te betalen
Met alle maandelijkse kosten , huur , vaste kosten is dat niet meer haalbaar .
Ik heb nu dus de advocaat gevraagd om dit via de familie rechtbank te kunnen verkrijgen indien ze niet akkoord gaat.
Ik ben nu sinds vorige week getroffen door een hart aanval door alle stress van de voorbije jaren , dit moet echt stoppen voor ik er volledig onder door ga .
Mijn vraag is welke stappen kan ik nog zetten ?
Door de vechtscheiding zie ik mijn zoon al bijna 2,5 jaar niet meer door pesterijen , het is echt schrijnend .

Gr B

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2020 08:21

Het is dubbel. Je kinderen zijn al groot dus normaal dat je meer alimentatie betaalt.
Hoe minder je ze ziet, hoe meer dat je moet betalen.
Indien je er iets aan wilt doen zal je via een advocaat moeten gaan vrees ik.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”