Niet-geregistreerd huurcontract opzeggen

Karel67
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

Niet-geregistreerd huurcontract opzeggen

#1 , 25 feb 2020 06:51

Heeft er iemand een voorbeeldtekst voor de opzegging van een niet-geregistreerd huurcontract?

Heb geen idee wat er precies in moet staan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 25 feb 2020 09:14

"Overeenkomstig artikel 3 §5, Titel 1 van de Woninghuurwet van 20 februari 1991, aangepast door de wet van 13 april 1997, bedraagt de opzeggingstermijn 3 maanden. Deze gaat in op …/…/20… om te eindigen op …/…/20… "

Mooie tekst waarnaar u verwijst hoor, daar niet van. Maar één van de punten waarin een langlopend contract zich onderscheidt, is net dat er geen, GEEN dus, opzeggingstermijn bepaald is. En zeker geen drie maand.

En aan TS : gaat het hier om een contract van korte duur, lange duur.... ? Afgesloten voor of na 1 januari 2019 ?

Reclame

D0gD0g

#4 , 25 feb 2020 10:35

Klopt heb een verkeerde opzeg aangeboden

dit kan u alvast gebruiken.
-------------------------
[Eigen naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]

[Naam verhuurder]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]

[Plaats, datum]
Betreft: Opzegging huurcontract [adres]
Geachte heer/mevrouw,
Middels deze brief zegt ondergetekende, [naam] met ingang van [datum vandaag] de huur op van de woning op het volgende adres:
[adres]
Gelet op het feit dat het contract niet geregistreerd is op datum van opzeg, kan ik volgens de geldende huur wetgeving, de woning verlaten zonder opzegtermijn en zonder opzegvergoeding.
Na opzegging is ondergetekende op [nieuw adres] te bereiken.
Graag ontvang ik van u een bevestiging van de opzegging van de huurovereenkomst per post op bovengenoemd adres.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
[Handtekening]

Karel67
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 feb 2020 17:10

"Overeenkomstig artikel 3 §5, Titel 1 van de Woninghuurwet van 20 februari 1991, aangepast door de wet van 13 april 1997, bedraagt de opzeggingstermijn 3 maanden. Deze gaat in op …/…/20… om te eindigen op …/…/20… "

Mooie tekst waarnaar u verwijst hoor, daar niet van. Maar één van de punten waarin een langlopend contract zich onderscheidt, is net dat er geen, GEEN dus, opzeggingstermijn bepaald is. En zeker geen drie maand.

En aan TS : gaat het hier om een contract van korte duur, lange duur.... ? Afgesloten voor of na 1 januari 2019 ?



Het gaat om een huurcontract van korte duur dewelke automatisch overging naar een 9 jarig huurcontract na 1 jaar.
Voor 1 januari 2019.

Dank!

Karel67
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 feb 2020 17:12

Klopt heb een verkeerde opzeg aangeboden

dit kan u alvast gebruiken.
-------------------------
[Eigen naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]

[Naam verhuurder]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]

[Plaats, datum]
Betreft: Opzegging huurcontract [adres]
Geachte heer/mevrouw,
Middels deze brief zegt ondergetekende, [naam] met ingang van [datum vandaag] de huur op van de woning op het volgende adres:
[adres]
Gelet op het feit dat het contract niet geregistreerd is op datum van opzeg, kan ik volgens de geldende huur wetgeving, de woning verlaten zonder opzegtermijn en zonder opzegvergoeding.
Na opzegging is ondergetekende op [nieuw adres] te bereiken.
Graag ontvang ik van u een bevestiging van de opzegging van de huurovereenkomst per post op bovengenoemd adres.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
[Naam]
[Handtekening]

Dank voor de tekst! Hoe zit het met de sleutels? Vermeld ik dit reeds? Mag ik de sleutels achterlaten bij een buurman of buurvrouw of mag ik het persoonlijk in de brievenbus van mijn huisbaas steken?
Ik wens de huisbaas namelijk niet meer te zien.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 25 feb 2020 17:44

Hier tekst
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... e_name=wet

Best opstellen in aantal exemplaren als er partijen zijn dus twee verhuurder elk een brief sturen met een Antwoord / Reponsekaart
Aantal partijen ook vermelden op brief dus opgesteld in Drie exemplaren ( ook een exemplaar voor u dat niet verzonden wordt.
Teruggekomen brieven niet openen toch zo bewaren.
Best is sleutels aan verhuurder overhandigen tegen ontvangstbewijs - u mag dat door iemand anders laten doen. En best ook uitgaande plaatsbeschrijving en getekend samen met verhuurder om alle problemen daarna te vermijden.

Anders toch maar zelf doen

Terug naar “Huren”