Laattijdig uitvoering der werken ?

jsurinx
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Laattijdig uitvoering der werken ?

#1 , 23 feb 2020 09:02

Op 09 oktober 2019 heb ik een offerte getekend voor het vernieuwen van mijn elektriciteitsinstallatie. In de offerte staat :

"Onze leveringstermijnen zijn allen benaderd en indicatief ,zonder verbintenis, noch waarborg, noch verantwoordelijkheid van
onzentwege. Wij kunnen geen vaste datum van levering waarborgen . Een vertraging in de levering kan dan ook geen aanleiding
geven tot het betalen van een boete of schadevergoeding . Een laattijdige levering geeft de koper geen recht tot ontbinding van
overeenkomst".

Ondertussen zijn we bijna maart 2020 en zijn de werken nog altijd niet begonnen. Kan hij me zomaar aan het lijntje blijven houden en wat kan ik doen?
ik heb ook al 75% van het totaalbedrag betaald in november 2019 zoals voorzien in de offerte.
Ik word er radeloos van.
Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 feb 2020 09:19

Een vertraging van amper 4 maanden? Is het de eerste maal dat jij iets laat verbouwen? Meestal zijn de laattijdige aanvatten van werven een paar maanden meer. Heb dus nog even geduld. Als je die clausule hebt ondertekend, kan je NIETS doen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2020 10:20

4 maanden is normaal .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

jsurinx
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2020 10:23

Voordat ik de offerte getekend heb heeft hij via mail laten weten dat hij de werken direct zou plannen op 20 november 2020 maar dat was dus een leugen.
Ik kan ik me niet voorstellen dat er niets aan gedaan kan worden. Volgens de wet moeten de werken gedaan worden binnen een redelijke termijn.
Zoals jij het zegt kan hij me eeuwig aan het lijntje houden en de werken pas binnen twee jaar uitvoeren als hij het dan al komt doen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 23 feb 2020 10:29

4 maanden is nog een redelijke termijn in de bouwwereld. Kom binnen een paar maanden nog eens terug.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 feb 2020 11:00


ik heb ook al 75% van het totaalbedrag betaald in november 2019 zoals voorzien in de offerte.
Ja als je zoveel voorschot betaald dan begrijp ik het waarom hij wacht van te komen.

normaal is 30% meer dan genoeg !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanneming”